Känner mig en aning förvirrad, men det är så att jag har lagt ut en webbsida som som jag testade hemma på 1280*1024 bildpunkter. Detta var inga problem att köra på IE och FF. Sidor som kräver en viss upplösning, framförallt såpass hög upplösning som i detta fallet, är dåliga sidor! När det gäller frågan så är det omöjligt att svara på utan att se koden, en länk till sidan vore inte fel... Tack för inlägget, men jag fixade det på annat sätt.xhtml + skärmupplösning
Testade denna på jobbet, med en sämre upplösning sidorna vissades inte till min fördel (självlklart inte med sämre upplösning) men jag kunde inte scrolla t.ex så att jag fick fram det som var på slutet av min sida.
Sidan är kodad med xhtml + css, om det är till någon hjälp.
frågan är om jag kan fixa så att det går att läsa fördelaktigt med en sämre upplösning, eller får jag tala om på sidan att denna kräver en viss upplösning.
Glömde säga att start-sidan är en frame med två fönster, vä är meny som ligger där den ligger och hö är mina sidor som jag länkar till.
Ett bra svar någon.Sv: xhtml + skärmupplösning
<b>Ett bra svar någon.</b>
Då får du allt ställa en bra fråga först :)
/JohanSv:xhtml + skärmupplösning
Märkte att jag har satt förstora värde i framen, så sidan blev lite konstig. Tänkte inte på detta när jag satt hemma och skrev och att skärmupplösningen var inställd som den var.
// :-)