Jag sitter och har problem med ett "streck" på min hemsida...alltså en bild. Jag har inte kollat din kod men du kan lösa det genom att lägga till en extra egenskap som bara FF tolkar, genom att lägga till "html>body": Ah...det funkar ju för Opera också. Det tänkte jag inte på. Tack! Jag har även ett annat problem med sidan. Nu brukar jag inte använda "bokmärken" (som det i alla fall heter i FrontPage), men du måste väl skapa ett sånt för att det ska fungera?FF & IE problem med kodning
Här kan in se den:
http://www.akademiskridkonst.se/testar.se
Det översta strecket mellan hästarna ligger bra i IE, men inte i FF. Lägger jag in margin-left...i css'n så ligger den bra i FF, men inte i IE (kommer för långt åt höger).
Är det någon som har en bra standard vänlig lösning på problemet?
(eller är det jag som kodat icke standard så det är därför det blir problem?)Sv: FF & IE problem med kodning
<code>
#abc {
/* Det här tolkas av både IE och FF */
width: 50px;
height: 50px;
}
html>body #abc {
/* Det här tolkas enbart av FF */
margin-left: 20px;
}
</code>
ThomasSv:FF & IE problem med kodning
Ska testa med det direkt.Sv:FF & IE problem med kodning
Om man går in på sidan och sedan går in på t.ex. Röresler så kan man klicka på Klassisk Halt och hamna längst ned på sidan, men att sedan klicka "Till Toppen" fungerar inte alls. Har lagt in det som en länk till diven "top", men det vill inte fungera någonstans på någon sida.Sv: FF & IE problem med kodning
<code>
<a name="top"></a>
... text här ...
Gå tillbaka
</code>
Vad jag kan se i din kod så har du ebart en länk till bokmärket, men inte något bokmärke.
Thomas