Hej! - en .ram fil är bara en ascii fil med adressen till den riktiga mediafilen hej, tack! använd dig av MP3 och Flash...Lyssna på *.Ram fil direkt via sidan
På min sida använder jag Embed för att lyssna Live på Mp3 filer.
Hur gör jag ifall jag vill att besökarna skall kunna lyssna live på Ram filer?
Självklart skriver jag att de måste ha Real Player installerat, men hur ser koden ut?
Tacksam för svar.Sv: Lyssna på *.Ram fil direkt via sidan
- ifall du har mycket besökare/gör som real vill att du ska göra så får du fyrka massa $$$ för att skaffa en streaming real server (dock går det hyfsat också att direkt leverera mediafilen från en vanlig webbserver..)
- ram filen ska du i vilket fall som helst leverera med mime-typ application/x-pn-realaudio
dessutom måste du skicka en header Content-disposition: inline;filename=din_fil_här.ram
(sen har jag skrivit i min kod att opera tycks ändå ha problem med det hela, men minns inte exakt vad problemet var, antagligen smällde den upp en "ladda ner" ruta..)Sv:Lyssna på *.Ram fil direkt via sidan
ja kör med vanligt o ber besökarna ha real player installerat.Sv: Lyssna på *.Ram fil direkt via sidan
du kan nyttja kommandot _url i Flash för att göra en enkel spelare (om du inte kan Flash så maila mig så bygger jag spelaren åt dig)