Nu skulle jag vilja ha lite synpunkter om ett stort projekt jag håller på med. Det verkar vara ett spännande projekt. Jodå, jag har förökt hitta ett script där man klickar på bilden för att stänga, men fördelen med detta är att bilden alltid kommer upp centrerat oavsett hur man scrollat sidan, i IE 7 så kommer "stäng fönstret" långt till höger så man får scrolla för att hitta "stäng fönstret". Stäng av musiken! Finns inget mer irriterande än att bli påtvingad tex musik eller andra ljud från en hemsida, speciellt inte om man själv inte kan stänga av den utan att stänga av allt ljud från datorn. En annan detalj du ska tänka på - har du tillstånd att använda kartan?En stadsvandring mm.
Det är en s.k. stadsvandring där jag fotat vackra hus och miljöer i min stad, ett bildspel och lite till. Tyvärr har jag inte kunnat lägga ut allt jag fotat då mitt utrymme på passagen nu är fyllt.
Jag har sökt efter liknande sidor på nätet för ev. idéer men inte funnit något
( kanske inte finns någon liknande)
Om någon vet något liknande så kan ni väl ge mig adressen, tack
Sidan funkar bra i Internet Explorer och nästan lika bra i Firefox,
har inte kollat andra webläsare.
Innan sidan så att säga blir oficiell skulle jag vilja ha lite synpunkter,
vad som kan göras bättre (kanske annorlunda)
plus förslag på andra lösningar kanske, mm. mm.
Ni kan kolla min testsida på http://hem.passagen.se/bosson/norrtaljeSv: En stadsvandring mm.
Det vore bra om man stänga bilden genom att klicka på den. Inte på texten "Stäng bild"
Personligen skulle jag letat efter andra bilder för att märka ut platserna. Det är inte vackert med en rund knapp i en fyrkantig låda.
Stör mig just på att den blinkar i alldeles för grälla färger
Annars verkar sidan fungera i FireFoxSv:En stadsvandring mm.
Sidan består ju inte bara av stadsvandringen, den stora biten är bildspelet.Sv: En stadsvandring mm.
Sv: En stadsvandring mm.
Antar att du har kontroll på upphovsrätterna till kartorna och musiken?Sv:En stadsvandring mm.
vad gäller kartor är dock att du helt enkelt kan rita av den och på så sätt få rätt att nyttja den (fast din kopia då)
Jag skulle göra din rundvandring i Flash istället.. då slipper du browser-kompabilitetsproblem