Hej! Kollade in en sväng och tycker sajten ser riktigt najs ut. Skönt färgval och snygga toningar. Tyvärr föll den mig inte i smaken.. Tackar så mycket!! Mycket tråkigt att höra! Det har gått nån djä... inflation i upplösning. Bry dig inte om idio.... som tror att högre upplösning ger bättre innehåll. att kalla mig idiot bara för att jag tycker det blir för mycket tomt runt den i 1280x1024 är kanske onödigt? Aha hehe =D Förövrigt så tog jag en titt på din(Daniel Melin) sida(http://warmag.net/) och undrar hur du fått till loggan. Alltså texten och dess fot eller hur man ska förklara det, är det någon font du gjort själv kanske? Slår mig för pannan ett par ggr.. <b>Så kan vi hålla oss till vuxna och mogna inlägg från och med nu eller</b> > Djä... spoling skall du lära mig mogna inlägg <b>LOL</b> Sven 67 <b> Det är din åsikt, som inte särskilt många delar med dig... Tror jag känner tre personer förutom dig som kör med 1024*768, varav två är pga. lcd-skärmar som inte klarar mer.</b> > Men det här är en ointressant diskussion, för vi vet väl alla att man ska göra sidorna så att designen anpassar sig efter fönstret storlek? =) 1600*1280 rules! Synd att Sven får härja fritt i denna moderator-lösa del i Forumet! Man blir både ledsen och arg när till och med gamla gubbar inte har vett att uppföra sig... Väldigt vad det blev fokusering på upplösningen här.Kritik på site!
Jag skulle var tacksam för lite feadback angånde min site: http://www.znize.se .
MVH
Jimmy
http://www.znize.se/JimmySv:Kritik på site!
Forumet är riktigt bra, klar och tydlig design. Har du programmerat det själv?
Sen stilpoäng på den animerade faviconen. Visste inte ens att det gick att göra. Är det typ en animerad gif som du konverterat till ico, eller hur gör man?
Mvh Jesper
www.codeodyssey.seSv: Kritik på site!
- Den ser väldigt ihoppressad ut.. Jag sitter med 1280x1024 så för mig blir det en massa onödigt svart runt om
- Alla undersidor får en horisontell scrollbar - nåt du bör fixa tycker jag
Jag får känslan av att du kan göra bättre än så där (sen har taxi-sidan nån svart ram runt sig..)
Jag använder FireFoxSv: Kritik på site!
Allt är gjort från grunden av migsjälv =D Främst för att lära mig, men även för att ha ett community jag lätt kan anpassa till vad jag vill om behovet skulle dyka upp.
Exakt det finns program som skapar en animerad ico medhjälp av en gif =)Sv:Kritik på site!
Jag använder även 1280x1024 men jag förstår inte helt hur du menar med ihoppressad? det är såfall på bredden och visst den kunde varit bredare, men jag kände att det var en lagom bredd till designen.
Bakgrunden är brun inte svart.
horisontell scrollbar? Jag kör själv firefox hemma och har ärligt talat inte lagt märke till det, nu när jag är på jobbet kan jag bara köra IE och där finns ingen scroolbar merän den verticala som ska finnas. Men jag ska ta en extra titt när jag kommer hem.
>>Jag får känslan av att du kan göra bättre än så där
Jag antar att vi fortfarande pratar om forum sidan.
Visst man kan alltid gör saker o ting anurlunda, hade det passat din smak så hade det varit tummen ner hos någon annan, så är det alltid.
Men om jag förstår dig rätt så är verken designen eller flödet bra?
Angånde Taxi sidan så har jag endast gjort grafiken, all html är gjord av en annan kille.Sv: Kritik på site!
Sidan blir väl inte bättre för att nån idi....t tror att hög upplösning klarar layouten.
Själv har jag efter mycket om och men gått över till 1024*756 (körde mitt gammla 800*640)
och var djä.... nöjd med det.
Samma sak när jag scannar gamla foto.Det är löjligt att gå över 300 dpi.
Bilden blir inte bättre.
Din sida är BRAAAA !Sv:Kritik på site!
Din sida är BRAAA
Kör standard att den klarar 1024*768
mvh
SvenSv: Kritik på site!
Jag gav uttryck för mina åsikter, precis som han ville - och jag sa heller aldrig att sidan var dålig, ful eller liknande - bara att det inte var min typ av layout
Så kan vi hålla oss till vuxna och mogna inlägg från och med nu eller?
--------------
Nej jag menade sidan som du länkade till där uppe. Men som du skriver, det är min åsikt, så om du tycker den är bra och speglar dig så ska du absolut behålla den, internet skulle nog bli rätt tråkigt om vi anpassade alla sidor till vad jag gillar =)
Jag skickar dig en skärmdump så du ser vart jag ser en scrollbar
Skärmdump: http://warmag.net/pub/dump19.jpgSv:Kritik på site!
Det var ju inte den sidan jag syftade till, istället var det www.znize.se och INTE www.znize.se/Jimmy. Den senare är min presentation, den första är ett community jag har jobbat på.
Angånde din kretik på min presentations sida så håller jag med dig, den utvecklades under 2004 och då stödde den endast IE, sen har jag gjort ändringar lite då och då så att den även ska fundera i FF men som vi ser på din screendump så är inta allt fixat.
Skulle vara tacksam för kretik på www.znize.se =)
Jag håller med om att Sven valde onödigt grova ord.Sv:Kritik på site!
Sv: Kritik på site!
DEN sidan ser mycket bättre ut =)
Angående den loggan så är det två fonter. Dom finns på www.dafont.com och heter Marcelle Script (den andra följer med på köpet)
Font 1: Tecken (ABC etc)
Font 2: SvansenSv:Kritik på site!
Djä... spoling skall du lära mig mogna inlägg <b>LOL</b> Sven 67
Sidan är kanonbra 1024*768 gäller DIXISv: Kritik på site!
Mognaden har inget med åldern att göra.
> Sidan är kanonbra 1024*768 gäller DIXI
Det är din åsikt, som inte särskilt många delar med dig... Tror jag känner tre personer förutom dig som kör med 1024*768, varav två är pga. lcd-skärmar som inte klarar mer.Sv:Kritik på site!
Jag kör 1024x768 och dom flesta jag känner använder den upplösningen också. Nu beror nog det förvisso mest på att vi alla har 17"-skärmar, men hade jag haft större så hade jag nog ändå designat sidorna för 1024x768.
Hade jag högre upplösning så skulle jag hellre vilja kunna ha flera fönster öppna samtidigt, bredvid varandra, än att ha en enda sida som tar upp hela utrymmet.
Men det här är en ointressant diskussion, för vi vet väl alla att man ska göra sidorna så att designen anpassar sig efter fönstret storlek? =)
ThomasSv: Kritik på site!
Precis :) Jag vill bara påpeka att långt ifrån alla kör med ett webbläsarfönster med storleken 1024*768Sv:Kritik på site!
Sv: Kritik på site!
Bredden på siten är 800px, jag har valt denna bredd efter designen. Det man möjligen kunde tänka sig är att ha den ialla fall 1000 px bred, men jag vill ha en luftig sida där det känns att det inte är några problem att få plats med siten i browser även om man inte har browsern maximerad(vilket jag har väldigt sällan).
Har ni några andra åsikter på själva siten? så som funktionalitet eller liknande?