Hej! Sen kanske man kan poängtera att det inte finns något som helst rationellt skäl till att inte vilja använda css. Du kan ju prova med border, men det sa du ju att du har gjort. Anledningen är att jag går en webdesignkurs och vi får inte använda css än... =( I så fall hoppas jag att det var din ide att fixa bort kantlinjen, och att vi kan få dig på andra tankar. Hehe.. får se vad som händer med uppgiften... har frågat läraren nu..Tabell med "osynlig" cell?
Jag vill ha en tabell som ser ut:
|--|--|
|--|--|--|
|--|--|--|
dvs att cellen uppe till vänster inte ska ha någon ram uppe eller till vänster! (resten av tabellen ska ha border="2")
Jag vill inte använda css utan vanlig html! går det?
Har testat border="0" i cellen, men d funkar inte... såklart...
tacksam för svarSv: Tabell med "osynlig" cell?
Sv:Tabell med "osynlig" cell?
Om du inte har någon ram runt din tabell, och inte har något i cellen så borde den vara utan ram.
Det finns inget skäl till att inte gå över till css. Slit inte med gamla besvärliga sätt i onödan. Det är väldigt få som arbetar så - folk kommer inte längre ihåg hur man gjorde sånt.
Om du absolut vill göra det, så; http://www.w3.org/TR/html401/struct/tables.html, där hittar du allt om HTML.Sv: Tabell med "osynlig" cell?
Sen ska jag lära mig det! Verkar väldigt smidigt...
tack för svaren!
/AlexSv:Tabell med "osynlig" cell?
(X)HTML handlar om att beskriva strukturen på ett dokument. Vad det innehåller; inte hur det ser ut.
CSS är det du använder för att styra utseendet.
Sålunda: skriv vad grejerna betyder, skit i hur de ser ut så länge de är korrekta. Sen fixar du hur de ser ut när du är klar.
Var det din examinators ide att ta bort kantlinjen kan du be honom/henne att gå in här så ska vi läsa lusen av sistnämnda.Sv: Tabell med "osynlig" cell?
återigen tack för alla svar!
/alex