Hej! Det första du bör göra är alltid att validera. Oj, vad många frameset-tags och frame-tags du har i källkoden. Skulle tro felet ligger där. Hej MartinMin hemsida blir helt fel i IE - Fungerar perfekt i Firefox!
Det är så att jag har gjort en ny hemsida för vår förening vid
Karlstads Universitet. Jag är väl inte direkt så jätteinsatt i att göra hemsidor men jag gör så gott jag kan.
Nu är det som så att jag främst använder Mozilla Firefox som webbläsare
och har hela tiden granskat sidan med Firefox när jag arbetat med den.
Nu har det iaf dykt upp ett problem när den i stort sett är klar.
I Internet Explorer så blir verkligen allt fel. Se själva och jämför i IE och firefox.
http://www.stud.kau.se/pelikan/
Någon kunnig som skulle kunna hjälpa mig med det här problemet?
Tack på förhand.
/Martin henriksonSv: Min hemsida blir helt fel i IE - Fungerar perfekt i Firefox!
Skulle väl rekommendera att släppa alla frames, och bygga upp det mha html/css istället. Redan då bör det nog se ganska bra ut.Sv: Min hemsida blir helt fel i IE - Fungerar perfekt i Firefox!
Har tidigare själv byggt många sidor med frames men i regel kan man med bara två frameset-tags dela in utrymmet i de block man behöver. En frameset som t.ex. delar in i höjdled, sidhuvud-mittenutrymme-sidfot. Sedan ett andra frameset som delar mittenutrymmet i sidled, meny-sidvisning.
Gör om den sidan, eller (ännu hellre) skippa frames helt som redan nämnts.Sv:Min hemsida blir helt fel i IE - Fungerar perfekt i Firefox!
jag såg att din bild som heter logotype_fades.jpg är 425 pixlar hög
Om du gör den mindre så kommer nog texten som ramlar ner i IE att åka upp, i alla fall en bra bit ;-)
mvh Nina