Hej jag ritade upp en webbsida i photoshop, fonten jag jobbade mest med var Arial Black som jag tyckte såg riktigt snygg ut, men när jag gjorde HTML version av sidan så blev den istället pixlig och ful. Om du aktiverar ClearType så jämnas all text ut i alla program. Vill du enbart att det ska göras på hemsidor så tror jag att IE7 har en funktion för det.Fontens "mjukhet" sämre på webb än i photoshop?
Vet någon om det går att göra så texterna visas med samma kvalité på min sida som dom ha i photoshop? (Utan att spara dom som bilder eller flash.)
Bästa skulle vara om man kan lösa det här i html/css koden. Men om inte det går vet någon om man åtminstone kan göra så att Opera visar texten med högre kvalité? Då ser det iaf snyggt ut för mig själv. :)
Kan ju samtidigt passa på att fråga varför texterna inte visas så snyggt som standard... eller är dte photoshop som "förbättrar" dom?
Kan posta lite screenshots med skillnaden när jag kommer hem från jobbet.Sv: Fontens "mjukhet" sämre på webb än i photoshop?
Thomas