Hejsan! Fårstår inte riktigt vad du vill åstadkomma...? Du kan inte ha radbrytningar i subject på ett mail om det är det du vill göra. testat med att HTML encoda dina taggar? Det jag vill få ut av att man klickar på en mail länk är att när den öppnar mailet som ska skickas ska det stå redan ifyllt i mailet följande tex: när jag kör encode så blir resultatet: jag heter:<br>jag bor: jag körde en server.urlencode på vbcrlf (enterslag) och fick : %0D%0A Blir fortfarande bara : jag heter: jag bor: <b>jag körde en server.urlencode på vbcrlf (enterslag) och fick : %0D%0A</b> Nop det funkar fortfarande inte för mig. Jag använder ett inbyggt program i en php applikation som heter OScommerce som använder sig av en Rich edit html encoder som inte verkar fatta %0D%0A kommandot. Det den gör är att den tar bort koden och skriver det som ett mellan rum i mailet istället?Radbrytning i mail länk
Jag undrar varför jag inte får radbrytningen att funka i min maillänk:
har testat följande:
Klicka här för att skicka ett mail! <br />
men inget fungerar....
MVH
MattiasSv: Radbrytning i mail länk
/JohanSv:Radbrytning i mail länk
dvs.. "jag heter:<br>jag bor:"Sv:Radbrytning i mail länk
adress: someone@hotmail.com
Ämne: Jag vill ha ett brev av dig!
Mail:
Mitt namn:
Min adress:
Mitt telefonummer:Sv: Radbrytning i mail länk
när jag kör med %0a så blir resultatet: jag heter: jag bor: Sv:Radbrytning i mail länk
testa med den får vi se vad som händerSv: Radbrytning i mail länk
Verkar som om att om editorn inte förstår koden så genererar den ett blanksteg. För det som jag skrivit in försvinner när jag öppnar editorn igen.Sv: Radbrytning i mail länk
Precis så brukar jag göra och det brukar funka... ex:
<info>
mailto:user@domain.com?subject=Test&body=Namn:%0D%0ATelefon:
</info>Sv:Radbrytning i mail länk
Är någon typ av javascript tinyMCE editor som man skriver html koden i.
Blir typ så här i mailet: Namn: Telefon:
//Mattias