jag har ett problem, när jag använder frames så syns inte länken uppe i adressraden som jag vill. Har en top och huvud frame, där jag vill att adressen till huvud framen ska visas med de parametrar som jag använder. hoppas jag var tydlig. ...och det är just därför (bland annat) du inte ska använda frames. Ifall du inte har någon anledning du inte berättat om till varför du har frames, så skulle jag rekommendera att köra .php istället. Bara att ha kodningen för header och footer i andra filer. Helsmidigt. Försöker nog bygga om sidan så att jag inte använder frames. Är ju förmodligen inte ett måste som jag ser det.Länk i frame synlig i adressraden?
Anledningen till att jag vill ha med den är att länken till just den artikeln ska vara lätt att kopiera och skicka till kompisar m.m.Sv: Länk i frame synlig i adressraden?
Det "korrekta" är att göra det helt utan frames eller iframes. Om du har en toppmeny som du inte vill hålla på att kopiera mellan flera olika filer (dvs du saknar möjligheter för serverskripting) så finns det en annan variant också, genom att lägga bara toppmenyn i en iframe.Sv: Länk i frame synlig i adressraden?
Med php kan du också välja att visa/gömma sökvägen. Visserligen visas den ju per default men ändå.
/RSv:Länk i frame synlig i adressraden?