Hej Ett tips för dig är att kolla på www.webdesignskolan.se. Där kan du hitta mycket fina grejer om just detta uner CSS. Visst, läsa en hel kurs och lära sig allt, tar ju bort behovet av att fråga. Det tar bara lite längre tid. :-( Ibland är det som så per att man måste köra en kurs eller utbildning för att få mer kunskap. Mycket kan man lära sig på att fråga och det ska man inte undvika men en kurs är en grund man lägger för att kunnna programmera vidare och ställa sina frågor. Själv har jag 9 års utbildning bakom mig inom datorvärldenoch kunskapsnivån är mycket hög, men även jag måste fråga mig fram i bland och det ska man inte vara rädd för.En div som alltid går ut i högermarginalen
Jag försöker lära mig CSS. Nu vill jag ha en DIV som skall inrymma sidans innehåll.
Den ser ut så här:
<code>
#mittensidinnehallet {
position: absolute;
margin-top: 60px;
margin-left: 175px;
width: auto;
height: auto;
padding: 10px;
background-color: white;
}
</code>
I övrigt på sidan finns en meny uppe (60 hög) och en till vänster (165 bred).
Nu till problemet. Jag vill ha till en DIV som gör att jag kan uppe, under övre menyn, ha en möjlighet att skriva in olika valmöjligheter för den aktuella sidan.
Om jag bara skriver ett vanligt stycke och högercentrerar det så blir den lika långt till höger som innehållet i DIV:en "mittensidinnehallet" ovan. Jag vill däremot att den går ända ut till höger, alltid, oavsett hur brett innehållet i "mittensidinnehallet" är.
Hur gör man då?
Mvh
/ PerSv: En div som alltid går ut i högermarginalen
Sv:En div som alltid går ut i högermarginalen
Men det är ett bra svar på allt...Sv: En div som alltid går ut i högermarginalen