Får ett intressant fel när jag kontrollerar min kod med firefox pluginen "HTML Validator" och algoritmen "Html Tidy". Jag har en table med ett formulär i. Varför? För att strukturera upp formuläret. Tyvärr "får" jag inte använda css för positioneringen, så det är inget alternativ. FRågan är om det är "No-No" att blanda form och table. Något jag "alltid" har gjort. Eller om det är så att det är valideringen som är snurrig. Tja, du får väl knappast börja en form inne i en table iaf. CSS är "out of the question"... Kan du inte lägga formuläret utanför den nästlade tabellen? Japp... Krav från beställaren... Svårt att se vad det är som strular för dig. HAr du möjlighet att publicera HTML koden eller skapa något som liknar? fejka. <b>Japp... Krav från beställaren...</b> Håller med Simon... Är du säker på att kravet inte är "ANVÄND ABSOLUT CSS"? :) Detta skall man inte yttra när de hör det men "kunden har oftast fel". Jo visst... Mem i detta fallet har kunden faktiskt rätt... dom har en massa olika maskiner med div gammla (och jag menar gammla) webläsare. Formatering med CSS är ok. Det ser ju bara fulare ut om de inte skulel fungera. Men Falerar positionering med CSS ser det ju ut som en stor rörig hög.Form + table = "No-No"?
warning line 64 column 35 - Warning: missing <td>
warning line 65 column 39 - Warning: discarding unexpected <td>
warning line 64 column 35 - Warning: missing </form>
error line 77 column 35 - Error: discarding unexpected </form>
warning line 78 column 35 - Warning: missing <td>
error line 79 column 39 - Error: discarding unexpected <td>
warning line 79 column 39 - Error: discarding unexpected <td>
error line 82 column 35 - Error: discarding unexpected </form>
<code>
64 <form method="post" action="distsearchresults.html">
65 <td style="width: 172px">
66 <input type="text" />
67 </td>
68 <td style="width: 172px">
69 <input type="text" />
70 </td>
71 <td style="width: 172px">
72 <input type="text" />
73 </td>
74 <td>
75 <input type="submit" value="Sök"/>
76 </td>
77 </form>
78 <form method="post" action="distsearchadvanced.html">
79 <td>
80 <input type="submit" value="Avancerad sökning"/>
81 </td>
82 </form>
</code>Sv: Form + table = "No-No"?
Möjligtvis
<form ...>
<table ...>
<tr>
<td>
<input ...>
</td>
...
Varför får du inte använda css?
Om det handlar om att du inte ska pilla på befintliga .css-filer, kan du väl bara lägga in det i style-argumenten?Sv: Form + table = "No-No"?
Problemet med att lägga form utanför table är att hela sidan är uppbyggd av nästlade tabeller och sidan har mer än ett formulär. Det skulle alltså inte gå att lägga form utanför då det finns mer än en.
Någon som har en smart lösning?Sv:Form + table = "No-No"?
Varför är CSS är "out of the question"? ÄR det kunden som kräver det?Sv: Form + table = "No-No"?
Men lägger jag den utanför den nästlade tabellen så hamlar den ju i tabellen under...Sv:Form + table = "No-No"?
<table>
<tr>
<td>
<form>
<table>
<tr>
<td>
<input>Sv: Form + table = "No-No"?
lägg ett formulär med tomma hidden fields i.
I tabellen (usch) så lägger du inputs med Id som du kan hämta värdena ifrån och lägga in i de gömda.Sv:Form + table = "No-No"?
WTF !?! Hur motiverar dom det?Sv: Form + table = "No-No"?
Sv:Form + table = "No-No"?
Sv: Form + table = "No-No"?