Jag har en css-fil, den ser ut så här: Jag tror att det du menar är att dina båda divar alltid ska vara lika långa även om den ena har mer innehåll - eller? Det kallas för faux column. Du löser detta genom att skapa en bakgrundsbild för LayContainer som är 750px bred i vilken delen för Layinfo ska vara 593px (egen färg ?) och Laymenu resterande del i sin färg. Sedan använder du följande css-märkning: Problem med FF eller IE?
<code>
#LayContainer{width:750px; min-height:541px; border:1px solid blue; margin:auto;}
#LayMenu{float:left; width:144px; background-color:#eaeaff; min-height:393px; padding:3px;}
#LayInfo{width:593px; min-height:393px; float:left; border-left:1px solid blue;
padding:3px; background-color:#eaeaff;}
</code>
masterfilen:
<code>
<div id="LayContainer">
<div id="LayHeader">
<div id="LayHeaderLog">
<asp:HyperLink ID="linkHome" runat="server" NavigateUrl="~/Default.aspx">
<asp:Image runat="server" ID="image1" ImageUrl="~/Graphic/logga.jpg" />
</asp:HyperLink>
</div>
<div id="LayHeaderFlash"></div>
</div>
<div id="LayDate">
<asp:Label ID="lblDayName" runat="server" CssClass="boldText right" />
<asp:Label ID="lblUserInfo" runat="server" CssClass="regText">
<asp:LoginView ID="LoginView1" runat="server">
<LoggedInTemplate>
Du är inloggad som: <asp:LoginName ID="LoginName1" runat="server" />
</LoggedInTemplate>
<AnonymousTemplate>
Du är inte inloggad.
</AnonymousTemplate>
</asp:LoginView>
<asp:LoginStatus ID="LoginStatus1" runat="server" LoginText="Logga in" LogoutText="Logga ut" />
</asp:Label>
</div>
<div id="LayMenu">
<asp:SiteMapDataSource StartingNodeOffset="0" ID="SiteMapDataSource1" ShowStartingNode="true" Runat="server" />
<asp:Menu ID="Menu1" runat="server" CssClass="regText" DataSourceID="SiteMapDataSource1" StaticDisplayLevels="2">
</asp:Menu>
</div>
<div id="LayInfo">
<asp:contentplaceholder id="ContentPlaceHolder1" runat="server">
</asp:contentplaceholder>
</div>
</div>
</code>
Problemet är att när layInfo växer på längde så följer inte LayContainer med i FF. Det fungerar fint i IE men alltså inte i FF. Hur ska jag skriva för det ska fungera? Inte heller LayMenu växer med i FF.Sv: Problem med FF eller IE?
#LayContainer{width:750px; min-height:541px; border:1px solid blue; margin:auto; background:transparent url(images/bakgrunds_bild.gif) left top repeat-y;}
Måste bara fråga, vad menar du med margin:auto?
mvh/Lillan