Jag har en annan fråga som handlar om kopieringsskydd och liknande. Knappast troligt. Det finns script som stänger av högerklick men det är ju lätt att kringgå om man vill. Säkraste sättet är ju att låta bli att publicera texten på nätet. Om du skriver ut det som en bild eller en flash (så att alla blir vansinniga) så blir det betydligt svårare att göra. JavaScript är ju så lätt att gå förbi att det inte ens är att betrakta som ett försök. Enklast för dig är nog att skriva texten i en bild och publicera bilden. Men som sägs - du får skriva dit en copyright-text eller endast publicera till betrodda personer som beställer materialet av dig och således som nämndes inte ha det på nätet.Hindra markering av text?
Kan man på något sätt lägga in ett script som gör att man inte kan markera text på en websida?
Visst, man kan gå in i temp-filerna och hämta allt där, men då måste man veta lite mer än normalsvensson.
Jag har försökt att googla, men hittar inga bra sökord som ger resultat, så jag frågar er...
Kan man hindra markering av text på en websida?Sv: Hindra markering av text?
Vill man så kan man alltid skriva av texten så hur man än vänder sig så har man ändan bak.Sv: Hindra markering av text?
Edit: ändrade stavfel (ät -> är)Sv: Hindra markering av text?
Men det måste vara jävligt viktiga texter du håller på med...
Det normala är att man helt enkelt har sin upphovsrätt, och om man upptäcker något så ger man sig på det då.Sv: Hindra markering av text?