<code>.RightBoxes <b>När jag scrollar så följer boxen med som med position:fixed, borde den inte stanna där den är?</b> Förlåt kanske förklarade dåligt. Ligger din scroll på hela sidan eller på ett element inne i sidan? Den ligger i Oj läste din fråga fel, det är sidans scroller och inte scrollern i något element. Ligger sidan uppe så att man kan besöka den och kolla själv? Jovisst oj, råkade visst ge lokala adressen, ändrat nu Ta bort overflow: auto från html, body-avsnittet i stilmallen. Det fungerade, tackar! Vad gör egentligen overflow auto? Jag trodde att det bara skapade scrollbars när dom behövs? Det är just vad de gör. Men jag tror att de lade dem på body, medan inloggningsrutan placerades absolut relativt html (och därmed "lyftes ut" ur body). Detta gjorde att bodyn scrollades, men inloggningsrutan stannade kvar. Ahh okej, tror att jag förstår. Rätt intressant eftersom det ger ett "fixed"-intryck vilket inte lär vara mljligt i IE6 men det verkar ju fungera så här. Kan vara användbart någong gång.Kan någon förklara?position:absolute beter sig som position:fixed
{
position: absolute;
top: 112px;
right: 5px;
}</code>
<code> <div class="RightBoxes">
blahblah
</div></code>
Fungerar i opera men inte i firefox och IE.
När jag scrollar så följer boxen med som med position:fixed, borde den inte stanna där den är?Sv: Kan någon förklara?position:absolute beter sig som position:fixed
Nu har du blandat ihop dem... Med position: fixed skall boxen stanna kvar när du scrollar, med position: absolut skall den följa med.Sv:Kan någon förklara?position:absolute beter sig som position:fixed
Dets om händer är att boxen alltid håller samma position även om jag scrollar ner så stannar den och syns hela tiden. Jag vill att den ska scrolla bort från skärmen som allt annat.Sv: Kan någon förklara?position:absolute beter sig som position:fixed
Sv:Kan någon förklara?position:absolute beter sig som position:fixed
<html> -> <body> -> ASP.NET form
Jag testade direkt i body och får samma problem, använder inte position: fixed någonstans på sidan.Sv:Kan någon förklara?position:absolute beter sig som position:fixed
Sv: Kan någon förklara?position:absolute beter sig som position:fixed
http://sasavi.mine.nu/examensarbete/Default.aspx
http://sasavi.mine.nu/examensarbete/layout/MainStyle.cssSv: Kan någon förklara?position:absolute beter sig som position:fixed