Hej. Kan det funka med att hålla nere Shift eller Ctrl samtidigt som du trycker på Enter? Längre texter fungerar inte så bra. Hej och tack för tipsen. nej, inte med "mailto:" Nej filen finns bara i min dator och eventuellt som bifogad fil om detta skulle hjälpa. man skulle kunna skicka med en .eml-fil som bilaga. Ja det kanske är enda vägen att gå, men jan man öppna denna fil genom några markerade ord som när man använder mailto.Skicka mail från mail.
Jag vill kunna skicka ett mail från vilket motagaren skall kunna skicka ett mail, här har jag förökt med
href="mailto:ebbe.el@telia.com?subject=Ny test&body= text.
Så långt fungerar det men när jag sktiver en längre text och vill ha en ny rad eller en tomrad vet jag inte hur jag skall göra .
Igentligen vill jag förts skiva några rader med svart text sedan vill jag byta till röd text och en rad med en större rubrik och sedan med normal textstorlek men fortfarande med röd text.
Jag vore tacksam om jag kunde få lite hjälp med att få detta att fungera.
Hälsningar
EbbeSv: Skicka mail från mail.
Sv: Skicka mail från mail.
I outlook kan det fungera (vet dock inte vista-versionerna) men det fungerar ju inte för de som använder Thunderbird eller internetbaserade mailklienter.
Här är en urlencodad sträng som gör lite radbrytningar m m
länk
Förklaringar:
%3A = Kolon
%20 = Mellanslag
%0A = Ny Rad
Formatera det nya mailet tror jag inte du kan göra då det helt upp till vilka inställningar som användaren har.Sv:Skicka mail från mail.
Mitt mail jag här vill sända med är nu ganska långt och som du skriver skall det då inte fungera så bra.
Om jag gör en mall till ett mail finns det då någon möjlighet att lägg in detta som body.Ev. att det bifogas som fil?
Som du förstår har jag inte riktigt kontroll på vad jag skall göra.
Tacksam för lite mer hjälp.Sv: Skicka mail från mail.
Du får använda skriptspråk och en mailkomponent för detta vilket jag också rekommenderar.
finns det asp eller php på server där filerna ligger?Sv:Skicka mail från mail.
Sv:Skicka mail från mail.
Skapa ett nytt mail där du fyller i de uppgifter som skall finnas och spara sedan detta mail (så det hamnar i utkast). Detta mail kan du sedan bifoga som bilaga till den person som skall kunna "svara" på mailet.
Denna metod borde fungera för Thunderbird och Outlook, dock ej internetbaserade mailklienter.Sv: Skicka mail från mail.