Jag har skapat ett formulär i html med ett flertal knappar. Jag har här valt input type submit med text och en bild som background-image. Problemet är att jag har en knapp där jag skulle vilja ha en radbrytning på texten på själva knappen. Går det eller har ni något tips på en annan lösning? Du får trixa lite. Använd < button >-taggen istället, och sedan lite javascript för att posta formuläret. Om du måste skicka med data till servern specifikt för knappen (om du har flera knappar) så kan du lösa det med ett hidden-fält vars innehåll du sätter med javascriptet, precis innan du postar formuläret. Ok, jag som hade tänkt undvika just javascript. De allra flesta på detta intranät har inställningen att de måste godkänna javascript för att det skall köras och den inställningen är de inte så pigga på att ändra. Med en massa flax så kanske, kanske det skulle kunna fungera om du i value="" stoppar in och/eller %#13; där du ska ha radbrytning. Är tveksam, men..Formulär och knappar
Jag vill inte göra knappen bredare och jag vill helst inte lägga texten på själva bilden.Sv: Formulär och knappar
Mellan start- och sluttagg på button-taggen kan du skriva vilken html du villSv:Formulär och knappar
Sv: Formulär och knappar