Hur gör man följande? Kan du inte sätta annonsen med position: absolute, så påverkar den ju inte övriga innehållet? Kan nog vara en bit på väg så Tomas. Men nu stämmer inte positioneringen i IE oh FF. Vore kano´n om ni kan hjälpa mej med detta. Svårt att säga nått specifikt utan att se sidan. Jag ser ingen annons på magnushallberg.se. Det var märkligt, den ligger ute till höger i IE och inne i den stora diven i FF. Jag tänkte inte på att jag hade Adblock Plus aktiverat. Nu ser jag annonsen. Jag löste det med Javascript, om användaren har mer än1024 i bredd så visas annonsen annars visas den inte. Nu har jag inte gått in och kollat på alla sidor och dess HTML-kod... Känns som en väldig mysko lösning att använda JS och enbart låta de med bred upplösning ta del av reklamen... Annonsplats?
Har en stor div i mitten av sidan den lägger jag i mitten med margin:auto. Sen vill jag ha en div till höger om den med annonser. Den stora diven ska ändå ligga i mitten. Jag har sett på en sidor att de har upplägget så men om det är lite lägre upplösning på skärmen så kommer inte rullisten horisontalt fram så länge diven i mitten syns.
Vet inte hur jag ska förklara det, men jag tror ni förstår vad jag menar.Sv: Annonsplats?
/ThomasSv:Annonsplats?
Sv: Annonsplats?
Du kan alltid skicka olika positioner till IE och FF genom CSS-hack: http://css-discuss.incutio.com/?page=CssHack
Jag ska kolla länken du skickade.Sv: Annonsplats?
Sv: Annonsplats?
Vad hade hänt om du hade lagt en <div> runt både main content och annonserna och satt den nya <div> med centreringen istället för main content?