Hej..Meny med css där jag inte kan ändra bredd??
har hittat ett exempel på en css meny som är precis som jag vill ha den. Enda problemet är att jag inte kan ändra totala bredden på hela menyn.. Nu löper den från kant till kant på sidan men jag vill att den ska vara 400px bredd. Så fort jag sätter width:400px någonstans så visas inte menyn korrekt??
Bifogar hela koden, är inte så mycket.. sätter man inte bredden så visas det korrekt och border-bottom är vit för det aktuella menyalternativet, men så fort du sätter width:400px så blir den svart.. Så det är den lilla detaljen som inte funkar??
Kod:
<html>
<head>
<title></title>
<style type="text/css">
/* CSS menymall */
body {padding: 0; margin: 0;}
#content{margin: 1em auto; padding: 0; width: 22em;}
#menycontainer{ text-align: left; padding-left: 1em; padding-top: 1em; border-bottom: 1px solid #000000;}
#menycontainer ul{padding: 2px 0; margin: 0; font: 10px Verdana, Helvetica, sans-serif; border:0px solid black;}
#menycontainer li{margin: 0; display: inline; list-style: none; border:0px solid black;}
#menycontainer li a{text-decoration: none; padding: 0.2em 0.4em; margin-left: 0em; border: 1px solid #339933; border-bottom: none; background: #99CC99;}
#menycontainer a:link{color: #000000;}
#meny a:visited{color: #000000;}
#menycontainer a:hover{border-color: #666666;}
#menycontainer a#current{background: #ffffff; border: 1px solid #000000; border-bottom: 1px solid #ffffff; color: #000000;}
</style>
</head>
<body>
<div id="menycontainer">
<ul id="meny">
<li>Meny 1</li>
<li>Meny 2</li>
<li>Meny 3</li>
</ul>
</div>
<div id="content"><h1>Sida 1</h1>
</body>