Hej! Börja med att ta reda på om det är sidan eller servern som ställer till det. Detta genom att köra sidan lokalt vs. via servern. Fungerar bra lokalt, fungerar inte på servern. Ok, är ju nåt på servern då.Skumt problem med en hemsida!
Håller på med en liten presentations-sida!
http://www.temagruppen.se/bildstudio/
Detta är mina problem:
Första gången man går in på sidan via en länk t.ex. så fungerar det.
Om du uppdaterar sidan via F5 så får jag:
"Kodningsfel av innehållet
Sidan kan inte visas eftersom den använder en typ av komprimering som är ogiltig eller som inte stöds.
Sidan kan inte visas eftersom den
använder en typ av komprimering som är ogiltig eller som inte stöds.
* Kontakta webbplatsens ägare och informera dem om detta problem."
Trycker jag f5 igen så får jag fram sidan, F5 igen får fram felmeddelandet osv osv, varannan gång alltså.
Detta sker i FireFox..
I Internet Explorer får jag inte alls upp sidan?
MvH PatrikSv: Skumt problem med en hemsida!
Sen är det bra om vi får veta om du använder nån sorts server-script, asp, php eller liknande.
Eventuellt kan det ju vara fel på nåt av innehållet på sidan. Felkomprimerad jpg eller annat. Ta bort en sak i taget och testa.
(Jag får upp sidan i IE8 på Win7. Men försvinner ibland efter refresh.)Sv:Skumt problem med en hemsida!
Har testat på flera olika datorer...
Det är en vanlig HTML - sida
Använder DIV-taggar för att bygga upp sidan, styr allt från en CSS-fil.
Ligger en flash och kör längst upp på sidan, har testat ta bort den utan resultat...
Mvh PatrikSv: Skumt problem med en hemsida!
Det verkar vara nån begränsning på din server, för jag kommer alltid in på sidan första gången, och sen kan jag refresha 3-4 gånger fint, men sen försvinner den.