Jag har ett stylesheet som verkar tolkas helt olika av IE och Chrome. hej! Beroende på lite på om du skriver xhtml eller html, men: http://www.w3schools.com/tags/tag_DOCTYPE.asp Hej, Du kan testa att göra en css reset (sök på google) :)padding tolkas olika i Chrome och IE?
#rubrik {
position:relative;
width:706px;
height:65px;
background-color:none;
overflow:hidden;
border:solid 1px transparent;
border-bottom:solid 1px 000000;
padding:10px 0 0 0;
}
I Chrome adderas padding till height för att göra lagret 75px på höjden (oväntad och oönskad effekt, men så gör den), medan IE verkar tolka padding som jag väntade det - avstånd från ytterkant inom objektet, utan att påverka själva objektets storlek.
Någon som vet?Sv:padding tolkas olika i Chrome och IE?
Det har jag inte, och jag har läst lite om det på Wikipedia och w3 schools, men jag förstår inte riktigt vilken doctype jag skall använda/vilket min sida är skrivet i...
Kan du tipsa om något, eller finns det någon artikel någonstans "Doctype for dummies" eller så? =) Jag har aldrig behövt använda det förut, men så är det ett tag sedan jag gjorde en sajt nu...Sv: padding tolkas olika i Chrome och IE?
Sv:padding tolkas olika i Chrome och IE?
tack, det blev skillnad, men sidan visas fortfarande inte likadant i chrome och IE... skiljer några pixlar på höjden av någon anledning.Sv: padding tolkas olika i Chrome och IE?