Jag har följande länk där Id dynamiskt skall ändras utifrån en Label på sidan: Du måste ge oss lite mer detaljer, just nu kan man bara i bästa fall chansa. Jag har ett program skrivet i ASP.NET (VB). Olika företag skall kunna gå in och göra egna konfigurationer och inställningar i programmet. Dessa företag skall sedan kopiera den aktuella länken till sina hemsidor (sina webbservrar) där resp. företags ID-nummer skall finnas med. Det är fortfarande i stort sett omöjligt att svara på din fråga. Tänk på mig, jag har aldrig sett din applikation, och har inte läst din kravspec. Jag har ingen aning om några andra företag. Jag har inte läst någon manual. Jag vet ingenting om vad du förväntar dig. Detta börjar bli för komplext. För att återgå till kärnfrågan. Hur ändrar jag dynamiskt id i HREF mha exvis javascript eller på något annat sätt? Javascript är inte min starka sida!Ändra Id i en hyperlänk
<a id=kod href="http://www.......">Text</a>
Tacksam om någon kan hjälpa mig med detta.
Man skall sedan kopiera länken och klistra in den på en sida där servern inte har stöd för ASP eller ASP.NET.
Sv: Ändra Id i en hyperlänk
Till att börja med, varför ska du ändra id:t?
Vad menar du med "skall ändras utifrån en Label på sidan"?
Försök se det ifrån ett annat perspektiv, vad kan vi tänkas behöva veta för att kunna svara på frågan? Du behöver inte veta hur saker fungerar eller liknande, men du måste vara tydlig med vilka förutsättningar du har, vad du vill ska hända, och när det ska hända.Sv:Ändra Id i en hyperlänk
I nästa steg skall kunder till dessa företag "klicka" på länken med ID-numret för att komma till rätt företag.
Eftersom inte alla webbservrar stöder ASP och ASP.NET så är det lämpligt att utforma länken utifrån dessa förutsättningar.Sv: Ändra Id i en hyperlänk
Sv:Ändra Id i en hyperlänk