Tjenare Löste problemet med CSS3pie: http://css3pie.comCSS3 i IE - Köra gradient, shadow och rounded corners på samma element...
Efter att ha kodat med glädje i Firefox, Chrome och Safari kom idag bakslaget med Internet Explorer (ovanligt?). IE8 hanterar ju inte CSS3 på samma sätt som alla normala webbläsare.
Om jag vill ha flera grafiska effekter på samma element så får jag problem. Kör jag bara gradient på en fyrkant så lirar det ju utan problem. Slänger jag dock på en skugga så försvinner gradient (boxen blir solidfärgad) och skuggan kommer fram. Kränger jag då också på en rounded corners (border-radius.htc) så försvinner gradient...
Så nu sitter jag alltså med en box med rundade hörn... Med solid färg... Dessutom hamnade skuggan på texten i boxen istället för på själva boxen... Men det är väl ett senare problem...
background: #ddf313; /* Non-CSS3 */
filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr='#DDF313', endColorstr='#6A7A0A'); /* IE */
background: -webkit-gradient(linear, left top, left bottom, from(#ddf313), to(#6a7a0a)); /* Webkit */
background: -moz-linear-gradient(top, #ddf313, #6a7a0a); /* FF 3.6+ */
behavior: url(css/border-radius.htc); /* IE */
border-radius:5px;
-moz-border-radius:5px;
filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Shadow(color='#797979', Direction=145, Strength=3);
-moz-box-shadow: 0px 0px 5px #797979;
-webkit-box-shadow: 0px 0px 5px #797979;
box-shadow: 0px 0px 5px #797979;
Den går ju uppifrån och ner i koden, så den går ju på den sista jag skriver, men hur får jag den att ta alla effekter i Internet Explorer? FF, Safari och Chrome är som sagt inga problem alls... Bara IE som krånglar :/
Någon som har några bra idéer? Eller ska jag bara hoppas på att världen ger upp Internet Explorer? :)
Sv: CSS3 i IE - Köra gradient, shadow och rounded corners på samma element...
Lite extragrejer, men det funkar tills IE9 är fullt implementerat... dvs om typ 10år ;)