Hej! Testa att använda DirectShow. En del av DirectX som hanterar videoingångar, komprimering av ljud och bild o liknande. Tack! Hej Johan, Hejsan! Någon som vet var jag kan hitta ett ftp-program att ladda ner filerna med ?? > Någon som vet var jag kan hitta ett ftp-program att ladda ner filerna med ?? Hej om ni undrar varför ni inte kommer in på min ftp server så kan jag säga att den inte kommer upp igen förrän till helgen... Hej Struligt det här... Blå-skärmar, strulande mpeg-komprimering, osv.... Microsoft Media Encoder funkar rätt bar. Bör nog fungera under XP. Desutom kan du oxå ska stream'ar från din dator. OK, men funkar denna som en activex, dvs. jag kan ha ett litet preview-fönster av bilden från webkameran i mitt program under tiden bild/ljud spelas in med methoder för rec/stop, osv? Allt jag vill är ju att göra det med en hyfsat liten fil med acceptabel kvalitet.Webkamera i VB !
Jag har gjort ett program som kan urskilja föremål ur bilder jag har tagit med min webkamera, till exempel kan programmet lokalisera en röd boll framför kameran.
Tyvärr vet jag inte hur man kan ta bilder från webkameran direkt till VB programmet, det skulle vara jättebra om det gick!
Någon som vet hur man gör? Kameran har TWAIN drivrutiner och det är ju många program som kan använda dem, någon som vet hur man gör i VB?
/JohanSv: Webkamera i VB !
Sv: Webkamera i VB !
Jag ska testa DirectShow, jag har använt DirectX innan så det ska nog gå fint!
Jag skulle gärna också volja göra ett program som kan analysera delar av en bild.
Du har inte lust att dela med dig av din kod, så jag kan se hur jag ska komma igång ??
Mvh
MartinSv: Webkamera i VB !
Jag kom aldrig så väldigt långt på programmet men det funkade så du kan hämta koden här:
ftp://217.215.52.221/Vision/
filerna ligger på min hemdator, den är på ganska mycket men inte alltid, så försök ladda hem på eftermiddag/kväll.
Bilderna finns redan i vb projektet så de behöver inte laddas ner, inte exe filen heller så klart...
Min absoluta favorit, SmartFTP. Tom gratis!
<URL:http://www.smartftp.com/>
Annars finns ju alltid FTP-klient i kommandotolken!Sv: Webkamera i VB !
>Jag skulle gärna också vilja göra ett program som kan analysera delar av en bild.
Kolla in mitt uppskick WebbCam som du hittar i Filarean
http://www.pellesoft.nu/login/upload/t_view4.asp?tid=138
Den kan du kanske modifiera så det passar
mvh
SvenSv: Webkamera i VB !
/Johan StrömbomSv: Webkamera i VB !
Kolla denna site för WebCam projekt.
http://www.shrinkwrapvb.com
mvh
SvenSv: Webkamera i VB !
Ingen som har något tips om någon komersiell produkt som faktiskt fungerar fullt ut.
Mitt behov är;
- spela in live-video och ljud från en vanlig webcam
- resultatet ska sparas till en fil som mpeg-komprimeras (eller liknande)
- ska funka i xp
- ska innehålla en preview-skärm utan "controllers"
Någon som kanske mixtrat med "msvidcap" i xp och som har ett fungerande kodexempel som man kan använda? MovieMaker i xp bygger ju på denna, så den skulle gott och väl täcka mina behov, bara det att jag hittar inga exempel på hur den används....
Skulle bli MYCKET glad om någon som mixtrat med detta ville posta ett kodexempel och dela med sig av sina kunskaper! Sv: Webkamera i VB !