vill läsa mera om att börja windows programmera... http://www.gamedev.net/ Jag skulle nog säga att du bör se till att lära dig i den här ordningen, så kan du se vad du förmodligen behöver börja med:windows programmering
enklare spel 2d/3d... vart börjar man?
är det visual c++ .net som gäller nu eller? finns det enklare kompliatorer?
ge mig MASSA tips... bra sidor, bra nybörjar böcker, tutorials, directx mmSv: windows programmering
Den här siten brukar rekommenderas för spelprogrammerare. Kodar inte games själv men den är säkert bra...
Dom flesta spel utvecklas i C/C++, och inte med .Net-plattformen. Vem vet, det är mycket DirectX nu för tiden och det finns ju i o m version 9 lätt tillgängligt i .Net-språken så kanske kommer det att ändras...men det dröjer nog länge innan C/C++ förlorar titeln som spelkodarnas favoritspråk.Sv: windows programmering
1. Allmän programmering; algoritmer, strukturer, oo, osv.
2. Någon form av enklare databasgrejer, filstruktur etc. Så att du kan vara säker på att du kan fixa stora mängder data utan större problem.
3. Grundläggande grafik; linjär algebra, vektorgeometri, Bresenhams linjealgoritm, etc. för att få en förståelse för de flesta detaljerna hos grafikprogrammering.
Sen kan du börja fungera på hur du vill gå vidare. Strunta i språk och skit så länge. Försök va klar på alla grunder först.