Den som vill kan gärna testa mitt nya rymdspel som jag lagt upp på min webbplats. Hej! Hejsan! Läckert spel... kanske du skulle ta och skicka in det i svts webspelstävling. Kan inte testa spelet eftersom jag inte hittar någon länk till det. Skriv in den i forumet med url-taggen så ska jag med nöje testa den. http://www.anma.se/diverse/diverseWebbspel.aspx > [ Sen hade jag ju länken till min webbplats på "Min profil" här på Pellesoft... ] Fucking Brilliant!! :-) Tackar, tackar!Testa gärna mitt rymdspel!
Spelet heter "Clear The Way!" (desperado-namn jag kom på när inget annat verkade finnas) och du hittar det under Diverse >> Webbspel.
Ni får väl ta det för vad det är, det vill säga inget superproffsigt spel men alltid något.
Det ligger på 61kB och är skapat i Flash MX 2004 med ActionScript 2.0
/MarcusSv: Testa gärna mitt rymdspel!
De båda spelen & sidan som helhet är klart godkända.
Själv har jag sneglat åt Flash, men sitter fortfarande
"fast" i t ex VisualBasic... :-/
ChristerGbgSv: Testa gärna mitt rymdspel!
Det är väl inget fel att "sitta fast" i Visual Basic? :-) Pysslar själv en hel del med det.
Att jag gjort ett par spel i Flash beror på att jag nyligen har läst en fempoängskurs på högskolan som hette "Webbspelsutveckling 1". För tillfället är det Macromedia Director som är på tapeten och ShockWave-spelen man kan göra i det kan vara riktigt vassa!
Lycka till med Flash-satsningen!Sv: Testa gärna mitt rymdspel!
Sv: Testa gärna mitt rymdspel!
Sv: Testa gärna mitt rymdspel!
[ Sen hade jag ju länken till min webbplats på "Min profil" här på Pellesoft... ]
/MarcusSv: Testa gärna mitt rymdspel!
Jag använder nya Pellesoft (dev.pellesoft.se) och där hittar jag ingen länk när jag klickar på din profil. Det var därför jag frågade...nu ska jag prova spelet....Sv: Testa gärna mitt rymdspel!
Känns som ett spel jag inte kommer ihåg namnet på... Amiga... Känner igen fiende utsende...
Saknar möjlighet att få bättre ammo... Eller så är det jag som är sunkig... :-)
Men det flyter bra och har en konsekvent bra känsla.. (kan vara nostalgin som spökar)
Tjena - Och bra jobbat!
Peter.Sv: Testa gärna mitt rymdspel!
Kan avslöja att det INTE är du som är sunkig eftersom du inte får nån bättre ammo. Man kan helt enkelt inte få det...tyvärr :-/
Skulle ju kunna jobba ihjäl mig på spelet men som du vet är ens kära tid dyrbar. Högskolan och allt annat där pockar på uppmärksamheten.
Men vem vet!? Kanske ska utveckla spelet en aning?
Ha det bra!