Krävs det att någon speciell hårdvara för att man ska kunna använda sig av screen capture? Någon form av dator med ett grafisk operativsystem brukar väl rekomenderas :) Om man inte vill att programvara ska göra det automagiskt så kan även en printscreen knapp vara bra att ha ;) Screen capture som i att spela in det som händer på skärmen, vilket resulterar i en "film". Återigen... går det att få ett seriöst svar? Om jag vill göra liknande filmer som finns under länken "Arktiklar / filmer"... vad behöver jag för mjukvara/hårdvara då? Det beror ju på vad du vill ha med i filmen... Jag har använt Windows Media Encoder med bra resultat, sök bland downloads på microsoft.com så hittar du det.Screen capture
Sv: Screen capture
Spela in vad som händer på skärmen finns det en hel del program för, bara att leta lite...
Och sen vill du säkert ha in ljud också, vilket innebär att du behöver en microfon och ett ljudkort.
Kanske vill redigera det du spelat in sen? Adobe Premiere är nog ett bra program för sådant om man inte ska slå till stort med Avid XPress DV eller andra versioner av den...
Finns nog en hel del gratisalternativ också, än en gång gör en sökning...
Enda hårdvaran du kanske kan behöva är microfon och ett ljudkort som har mic in...
Mvh,
ThomasSv: Screen capture
/Johan