Hej, jag börjar bli sugen på att draigån ett RPG spel. lite frågor bara... Jag är med sålänge det inte är 3D Det blir antagligen programmerat med ASP (VBScript). Jag är intresserad, kan en del vbscript men har spelat mycke rpg, även del lite äldre varianterna. Jag älskar RPG, är en fullblodig oldschool rpg spelare (klarat alla might&magic, finalfantasty, u name it) Hej, glömde bort att jag postade en post här med :DRPG Spel
Jag söker folk som tycker om RPG och vet saker om det. Design och kodar folk som har tid över för att göra något för skojs skul.
Inga pengar finns här utan endast för folk som tycker om att göra något för skoj skul som har tid över.Sv: RPG Spel
Vilket språk ska användas?
2D eller 3D?
Vad för typ av RPG?
skrivit "manus" till spelet?
vilka andra är med?Sv: RPG Spel
För att kunna diskutera detta längre kan du alltid lägga till mig på msn : linkot_lakan@hotmail.comSv:RPG Spel
Såg att han skrev ungefär lika på www.aspsidan.seSv: RPG Spel
Ska det vara mud eller mmorpg, ha en egen client eller använda sig av webläsare?
I stil med Utopia, SvenskMUD, Tibia, Ragnarok? Så jag vet vad det rör sig om :P
Gjorde en mud med telnet en ggn, kommer inte ihåg vart jag gjort av den dock =)Sv: RPG Spel
drömmen är: skapa eget rpg med likintresserat folk. Har SÅÅÅÅ många idéer, både till manus, motor, grafik etc, dock mindre tid....Sv: RPG Spel
Men men, det blir nog av, liknande Utopia kommer det nog att bli. Mer info kommer nog sedan.
Vill du veta mera så kan du nå mig på:
MSN: the_krister@hotmail.com