Finns det något sätt att göra bilder oåtkomliga via domänen. Lägg bilderna i en katalog som inte går att komma åt från internet och streama sen ut dom via tex en asp-sida. Flytta bilderna till en CD/DVD-skiva, såga skivan i många små bitar och elda upp dem. Res land och rike runt och gräv ner lite av askan på olika ställen; i diken och parker, på parkeringsplatser, nån gammal soptipp osv. Garanterat oåtkomliga ;) Nån skärmdump behövs inte heller, bilden går att spara på vanligt sätt (Spara bild som...) även fast den är streamad. Men nu var det nog inte det som var problemet utan att inte vem som helst skulle kunna bilden. Borde det inte fungera att använda en .htaccess-fil för att skydda bilderna? Har dålig erfarenhet av htaccess, men har för mig att det ska gå skydda en specifik mapp med hjälp av det. Rätta mig om jag har fel. Om du gör så att mappen www.mindomän.se/images inte är browse:able och sen döper dina bilder tillGöra bilder oåtkomliga?
Heter min bild-mapp images så
kommer man ju åt bilderna via www.mindomän.se/images.
Kan man göra på något vis så att man inte kommer åt dem där?
Lösenordsskydd går ej då bilderna ska visas för inloggade medlemmar på siten och dem ska ju inte behöva logga in 2 gånger...
Tacksam för svar! Sv: Göra bilder oåtkomliga?
ThomasSv: Göra bilder oåtkomliga?
Nä, allvarligt, det går ju inte att göra dem oåtkomliga om du vill presentera dem på nätet. Streama funkar ju, men en skärmdump, ett bildhanteringprogram och 15 sekunder senare så har nån lurifax bilden sparad likaväl. Är nog näst intill omöjligt skulle jag säga.Sv:Göra bilder oåtkomliga?
ThomasSv: Göra bilder oåtkomliga?
Sv: Göra bilder oåtkomliga?
väldigt kryptiska och långa namn så blir det svårt för obehöriga att hitta bilderna av en slump.
Lägger nån som varit inloggad ut en länk till en av dina bilder, så kommer dom dock åt den bilden
men får svårt att hitta resten om namnen ej är snarlika.
Jag tycker att det borde gå att matcha inloggades ip eller dyl, för att påtvinga 100% påloggningskrav för access till bilderna! stöder domänen nån typ av server-skript? typ asp, asp.net, php ?