Hej. "DoES - Domination of Earth Space" kanske? STOCKHOLMSFÖRSÖKET "Hur kunde det gå så fel" Beror på vad du menar med vettigt ;P Då missförstod jag!Fantasi sökes
Jag sitter och jobbar med ett onlinespel i php och MySql. Det är mitt projektarbete på gymnasiet år 3.
Upplägget är ungefär så här. Jordens atmosfär är förstörd så ytan är obebolig. Alla spelare har var sin rymdstation i omploppsbana runt jorden. Därifrån skickar man ner folk till ytan som fixar resurser. Sedan ska man bygga upp sin rymdflotta och döda andra spelare. (Som de flesta strategi-spel)
Med tiden hoppas jag implementera något lagsystem också.
Min hjärna har kört fast och den kan inte komma på något vettigt namn till spelet. :(
Spel blir ju så mycket bättre om de heter något annat än "gametest" som just nu är namnet på mappen där allt ligger.
Nu vill jag gärna ha idéer till namn och kanske även lite tankar om spelsätt eller vad som helst någon kommer på.
Tack på förhand
//LoffeSv: Fantasi sökes
Lite långt namn men enkelt att förkorta, och framför allt att uttala förkortningen.Sv:Fantasi sökes
skämt å sido...
en liten fråga bara.... går det verkligen att skriva ett vettigt onlinespel med ett serverskript som PHP ??Sv: Fantasi sökes
Eftersom det bara är webbaserat så verkar det inte vara några problem. Det blir ju inte någon rörlig grafik om det var det du menade.Sv:Fantasi sökes
Är det med "dräpande" kommentarer man tar kål på sina medspelare?
(i brist på grafik)