Hej! det här lär vara fel forum Jag kan definitivt rekommendera OGRE. Det finns färdiga konverterare för Lightwave och de flesta andra format till OGRE. Jag tackar för svaren, vi har inte fått nån reda på Ogre3D så vi sitter med irrlict3D men problemet kvarstår vi måste hitta en gratis konverterare från .lwo till .x..lwo -> annat kompatibelt format
Jag har suttit och modelerat i LightWave i många år nu, men så kom jag och några andra på att vi skulle göra ett spel och då startade problemen.
Vi har ingen direkt ekonomi och vi har hittat 2 gratis 3D motorer som heter irrlicht och ogre 3D.
Det jag inte fått riktigt kläm på är Vertex colouring och UV textures i LW, är det här problemet ligger i att andra format inte kan hitta polygoner eller är detta ett converterings problem?
Om det är så att man klarar sig utan de två ovannämda och bara kör på materials och mesh var kan man då få tag i en konverterare eller information om hur man gör en egen konverterare från .lwo till kompatibelt format?Sv: .lwo -> annat kompatibelt format
men
kolla in milkshape - det har folk använt sen counterstrike betan och kan importera fler 3dformat än man vill tänka på och man kan modellera och så är det gratis och jag är ganska säker på att det är kompatibelt med irrlicht och ogre
http://www.swissquake.ch/chumbalum-soft/ms3d/index.html
här är en lista på en del 3dmotorer bla ogre och irrlicht (irrlicht ska vara rätt uselt har jag hört)
http://www.devmaster.net/engines/index.php
lycka till :)
själv kikade jag på crystal space
http://www.crystalspace3d.org/
men sen fick jag barn :)Sv: .lwo -> annat kompatibelt format
Sv: .lwo -> annat kompatibelt format
Jag vet inte vad jag gör för fel för när jag tar in objektet i Milkshape 3D eller Blender så syns objektet klart och tydligt men när jag sedan Exporterar det till .x så försvinner informationen på vägen.
För de som detta hjälper i att lösa problemet så har jag inte lagt några vertex mappar eller UV mappar på objektet utan den är bara en ren Mech med texturer och materials.