Hej! 1) har ett ganska stort problem och det är att sådana anslutningar bör vara krypterade. Då är det besvärligt att lyckas dekryptera och tolka informationen i realtid. Använder programmet ett hyfsat starkt protokoll måste du dessutom ge dig in i programmets minnesarea och trassla. Det finns flera lösningar: När det gäller läsa av korten från skärmen så tror jag inte OCR behövs. Det handlar bara om att identifiera ett antal pixlar (sett från varje korts övre vänstra härn t ex) som tillsammans unikt kan identifiera ett korts valör och färg. Problemet med att göra som du föreslår är att de flesta klienterna antingen inte använder bilder för att visa sina kort (Everest tille exempel) utan snarare typsnitt som får en viss antialiasing eller så använder de bilder (Svenska spel) som också de använder antialiasing när de positioneras på skärmen. Din ide kan däremot framgångsrikt användas på t.ex. Pokerducks klient fast där är problemet att kortleken uppdateras varje gång mjukvaran uppdateras. Det kan nog vara så, det är tre siter som jag aldrig spelat på. Everest och Pokerducks kanske jag testar någon gång (den sistnämnda kände jag inte ens till), men Svenska Spel bojkottar jag av princip tills spelmonopolet är hävt :-) Everest är suveränt för de som spelar $1/2 till $5/10, många lösa fransmän som har noll respekt för vad insatsen vs blindsen innebär. Det låter mycket intressant, det kanske blir kvällens projekt då...tack för tipset...poker analysprogram
Det finns en hel del analysprogram till olika pokerklienter på marknaden. Dessa läser av kort och satsningar som görs på bordet och lagrar det i en databas. Hur läser dessa program av vad som händer på bordet? Jag kan tänka mig att det finns tre möjligheter.
1) Man läser på något sätt av informationen som skickas till bordet.
2) Man tolkar grafiskt vad som händer på bordet.
3) Man läser av en textinformation som löpande visas på de flesta bord.
Någon som vet hur man ska göra?
mvh
/MichaelSv: poker analysprogram
2) är möjligt, men mycket besvärligt.
3) är "enklast" i någon mening, men oftast så är det inte vanliga textboxar, och kan därmed inte läsas på något enkelt sätt, utom genom att studera programmets minnesarea eller läsa av grafiken.Sv: poker analysprogram
1. Läsa logfilerna, funkar fint på vissa klienter, dock inte alla.
2. Läsa från skärmen, funkar fint men kräver att man ser applikationen i fråga samt har en skapligt bra ocr-mjukvara.
3. Läsa direkt från kontrollerna, funkar också bra men i de flesta pokerklienterna kan du inte enumerera kontrollernas hwnd av någon anledning.
4. Läsa ip-trafiken, fungerar inte utan att man har koll på hur den är krypterad.Sv:poker analysprogram
Hur många pixlar som måste läsas av för att klara uppgiften vet jag inte, men det behövs nog bara två för att bestämma färg på kortet. Lämpligen ett i mitten av övre vänstra färgsymbolen för att avgöra om det är ett svart eller rött kort och sedan ytterligare en pixel för att skilja ruter från hjärter samt spader från klöver. Sedan behöver man väl läsa ytterligare ett tiotal pixlar för att klara ut A till och med 10, och kanske några till för J,Q och K. Detta måste ju sedan upprepas för varje kort på bordet.
När det gäller att läsa av belopp m m så behövs nog OCR dock.Sv: poker analysprogram
Sv:poker analysprogram
Sv: poker analysprogram
Sv:poker analysprogram