Hej, Ja det ska fungera, de flesta moderkort med inbyggd grafik kopplar automatiskt bort det inbyggda om du trycker i ett nytt kort. Gör den inte det så kan du stänga av det inbyggda grafikkortet i BIOS. Det beror på om det finns en AGP plats eller inte. Gå in till en datorbutik och ta med din dator, berätta ditt problem så ska du se att de enkelt och relativt billigt kan hjälpa dig. Jag jobbar själv på en datorbutik och vi tar ca 150:- för att sätta in ett grafikkort. Men det känns lite onödigt att betala 150:- för tre minuters arbete, även om man inte har någon vana av att meka i datorer så borde man klara byta grafikkort själv. Ja själva fysiska installationen borde inte vara ett problem, med lite hjälp tex: http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=25&skrivelse=220 Det fungerar utmärkt!, ta reda på vilket format moderkortet har på grafikbussarna bara. Vad har du för slottar på moderkortet (AGP, PCI-express)? Hur kraftfullt nätaggregat har du? Kolla datumen på tråden.. Och nej, hur du nu än hittat hit, du får inga poäng för att svara på frågor.Nytt grafikkort till en Acer
Jag har en Acer-dator (2-3 år gammal).
Den har ett grafikkort som är inbyggt på moderkortet.
Dessvärre klarar det inte grafiken på en del Sims-spel vilket gör vissa familjemeddlemmar smått urtokiga.
Kan jag köpa ett nytt grafikkort och installera trots att det finns ett på moderkortet, eller kommer de att "krocka" ?
/MartinSv: Nytt grafikkort till en Acer
Sv: Nytt grafikkort till en Acer
Det finns ju även PCI grafik kort.
Man kan köra flera grafikkort i en dator.
Då du kör krävande applikationenr tror jag inte det räcker med ett PCI grafik kort. Vilket hada varit nog om du t.ex. utvecklar och vill köra flera skärmar.Sv:Nytt grafikkort till en Acer
Detta är dock en torturial men SLI: alltså en lösning med dubbla externa grafikort vilet du defenitivt inte behöver för "the SIMS" Sv: Nytt grafikkort till en Acer
Om du har portar för externt grafikkort skall det som tidigare talare nämnt fungerar ytterligare. Om du återkommer med vad för portar du har återkommer jag med tips på grafikkort. =)Sv:Nytt grafikkort till en Acer