Spelprogrammerare sökes! Jo, det verkar intressant men vilket språk planerar du att använda? C++ ?... inte bestämt än, får se vad alla som är intresserade kan, men jag är 80 % säker att det blir C++ /Andreas Vi har inte bestämt oss än... maila något du gjort... ah@mediazone.nu Du kan väl inte mena allvar med att ett seriöst spel alternativt skulle skrivas i VB? det där är så fördomsfullt. det går att skriva spel i vb med directx. Jag vet att jag är lite fördomsfull när det gäller VB, men nämn ett par seriösa spel skrivna i VB, jag känner inte till några. jag kan inte på rak arm nämna något spel. jag tycker det går super att göra spel i VB...jag håller på med ett...typ ZELDA..men om man ska göra spel som typ quake osv så välj C++ Det är nog jag som är trångsynt. Det är inget fel med VB, men man känner sig mer hacker när man kodar i C++. =) Hej Valderman... 3D är lite för komplext för mig för tillfället, planerar att lära mig D3D någon gång det närmaste året, men tills dess är detta nog för avancerat, tyvärr. Hej alla! Jag håller på med DirectX i VB, så det skulle vara intressant att höra mer om projektet. Vad ni snackar om c++ & Visual basic... Just de... det spelet som man va en raketgubbe proggat i basic 2...freeware...vafan hette det? *vill ha på pc* Hej >Worms2 är väl ett vb-spel...e det inte?? Spelprogrammerare sökes!
Hej!
Mitt namn är Andreas Höynälä
Jag söker duktiga spelprogrammerare till vårt första projekt.
Projekt: Carrier Command 2
Vi behöver förutom programmerare även grafiker, ljud tekniker m.m.
Projektet kommer att drivas på fritidsbas idag men så fort vi kan visa
upp något av god "beta" kvalitet så har jag folk som gärna går in med
pengar. ( Skall nämnas att jag tidigare drivit och ägt ett företag som
tillverkade två reklamspel, så jag har gjort detta tidigare, mindre
projekt dock :-))
Är du intresserad?? skriv några rader, och hur jag kan kontakta dig,
skicka gärna med någon demo...
Jag finns i Malmö, så finns ni i söder är detta en fördel!
Vad kan jag!??? Jag kan GÖRA affärer! det lovar jag! :-)
Med vänliga hälsningar
Andreas HöynäläSv: Spelprogrammerare sökes!
Intresserade // R-musSv: Spelprogrammerare sökes!
Sv: Spelprogrammerare sökes!
Ha det! /AndreasSv: Spelprogrammerare sökes!
visst, de blir inte lika snabba som i c++, men det går minsann snabbare och enklare att komma igång.
/rSv: Spelprogrammerare sökes!
därmed inte sagt att man inte är seriös bara för att man utvecklar spel i vb.
/rSv: Spelprogrammerare sökes!
men spel som typ ZELDA så går det superfint...=)
MVH
/bjSv: Spelprogrammerare sökes!
...Och förresten, du som sökte programmerare, det låter intressant, skulle man kunna få lite mer information om projektet?Sv: Spelprogrammerare sökes!
Vi jobbar på det, men i korta drag så är idén att göra en 2002 version av klassikern Carrier Command ( Fortfarande ett av de bästa spel jag spelat...) prova du kan ladda hem det gratis via:http://www.bumbleb.org/downloads/gameinfo/carrier/
Hör av dig med idéer/kommentarer, Andreas ( ah@mediazone.nu )Sv: Spelprogrammerare sökes!
Kan inte avgöra om VB är bra eller inte, dock vill jag tipsa alla VB-anv. med denna länk.... http://www.revolution3d.de/ , har laddat hem 3D spel ( Helt gjorda i VB ) som ser jäv.... bra ut! så att man inte kan göra ett seriöst spel med VB ....???
Dock har språket ingen betydelse för mig, jag söker programmerare som kan göra ett spel... om det sedan är i VB, C++, Delphi.... spelare mig mindre roll, bara det blir något.... ;-)
/AndreasSv: Spelprogrammerare sökes!
Dock kan jag inte 3D, så är det vad som gäller så är jag ute ur spelet.
/RSv: Spelprogrammerare sökes!
Använd en Commodore 64 med Basic 2.0 så kommer ni långt...
Basic regerar!!! =)Sv: Spelprogrammerare sökes!
Jag skulle tycka det var jättekul att hjälpa till. Tyvärr så kan jag inte mycket alls om spelprogrammering, så det blir nog inte mycket av den saken =).
Men jag har faktiskt gjort ett spel. Man styrde ett föremål (i det här fallet en boll, jag hade använt den i ett annat testprogram) med piltangenterna, så skulle man akta sig för nåra studsande grejor. En räknare i ett hörn räknade ner liven, och tillslut fick man en game over skärm. Ok, Carrier Command nästa projekt *LOL*.
För att ge mig själv lite beröm i den här annars så sorgliga historien så kan jag säga att jag gjorde den i C. Använde inga andra headerfilen än standardfilerna, och inte BGI. Körde dubbelbuffrat och alla rutiner för bitmapfilerna och tangentbordsinläsning var skrivna av mig. (lite ctrl-C, ctrl-V,använde jag väl=)
OK, ett inlägg till gällande debatten C++/VB. Jag har alltid varit sån som vill kunna allt på en gång, och det har ju inte... lyckats så jättebra nej. Men jag skulle vilja säga att C++ SKA man kunna om man är riktigt duktig VB-programmerare, det är iallafall vad jag har hört =)
Kort sagt, lär er C++, det är en mycket nyttig och rolig lärdom. Spel i VB? Nja, det skär sig lite, åtminstone om vi pratar riktiga spel. Men går det bra så går det.
/JörgenSv: Spelprogrammerare sökes!
Ok... jag kan ha fel nu, men det låter ytterst otroligt. Worms är ju ta mig fan nästan gjort för att skrivas i C++!
Spel i VB går naturligtvis att göra, men det är som många sagt inte att rekommendera.
/Niklas Jansson