Vet någon hur man kan blidka Windows genom att ha en fungerande message loop och ändå få en hyfsad fps? Messageloopar är inte så jäkla snabba. Jag misstänkte nåt i den stilen, men hur gör jag en timer utan windows timern (som använder WMs)? Finns det nåt sånt i DirectX?Problem med spel för Windows
Ett exempel:
När jag skrev
if(DoStuff)
{
// Gör alla saker
}
i messageloopen, och DoStuff sattes av en timer fick jag en fps på 13.
Detta hände även när jag skippade timern och hade DoStuff permanent satt, alltså genomfördes message loopen en gång för varje gång spel loopen utfördes.
Däremot, när jag skrev
while(DoStuff)
{
// Gör alla saker
}
Och DoStuff var permanent satt, fick jag sån hög fps att man knappt såg spelkaraktären, men det tycker inte windows om. Hur ska jag göra?Sv: Problem med spel för Windows
Prova att göra ett nytt program utan nästan något i och kolla hur fort det går.
Det beror lite på programmet hur du bör göra.
Du skulle kunna köra tre frames under en messageloop, eller något.
/Niklas JanssonSv: Problem med spel för Windows