Hej alla som vill programmera ett program..spela roll vilket språk..behöver bara EXE-filen Om det är bilder till ett spel i directX så kan du rotera bilden i spelet istället. Oki.. jag brukar använda animation shop som följer med paint shop pro. där kan man lägga till en roteringseffekt på en bild. Hej hehe Anders ska alltid veta bäst =) i dx8 finns ett 3dsprite-objekt som man kan rotera och alphablenda om man vill det.Söker ett program
Här är en liten utmaning(?!?).
Jag vill att ni gör ett program som tar en bild vilken som helst...och i en loop ska ni rotera bilden i 5grader itaget och samtidigt ladda ner bilden med tex namnet: "bild" & i
om loopen ser ut så här:
for i = 0 to något
spara bilden som bild & i
next i
så bildens namn blir tex bild5
Sen fortsätta på nästa vinkling..En extra bonus skulle ju bara om man kan välja hur mycket den ska vinkla.
Jag satt och vred en bild och det blev 70bilder...=/ och jag ska rita några bilder till som jag ska vrida..detta skulle vara super!!
Sen kanske man kan välja bildens namn också..så den blir tex hej1 hej2 osv...
Detta skulle vara super..
/bjSv: Söker ett program
Sv: Söker ett program
men skulle du kunna fixa ett sånt program ändå?
och det är till ett spel..men ett sånt program skulle vara guld att ha...
tycker BJSv: Söker ett program
det som är lite jobbigt är att det inte går att spara alla bilder automatiskt utan man får klistra in dem i ett annat program och spara dem en och en.
/rSv: Söker ett program
Kolla på PlanetSource,Programmersheaven
Det tog mig 20 sek att hitta detta.
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=37508&lngWId=1
mvh
SvenSv: Söker ett program
du har inte lust att förklara hur man gör det där med att rotera bilder med DX? Har lyckats rotera med vb men det sög ju så att säga. Tog en tok lång tid och så kan man ju inte ha det =)
Man tackar Sven =) // R-musSv: Söker ett program