Någon som har gjort spelet Kanon/Gorillan i VB det finns en version av gorilla gjord i quickbasic som heter gorilla.bas. Trash Jo jag vet, har den själv men eftersom jag vill ha det i VB och helst i Nätverk så vet tusan hur jag sak göra ..."vet inte hur du ska göra"...? Jaaa Vad är det du vill ha reda på?Spelet Kanon/Gorillan
Det är som Worms som man står på hus/i Landskap och kastar på varandra och det är vindar och det.
Spelade ett spel på www.jippii.se och det heter kanon och då har man olika vapen men man kan ej flytta sig som man kan göra med Worms
Någon som har gjort ett sådant spel.
Är intressead av det och kanske göra nätverkspel av det så man kan sitta vid var sin dator och köra mot varandra.Sv: Spelet Kanon/Gorillan
Efter en snabb sökning på google så hittade jag även källkoden:
http://student.fsb.hr/download/shareware/tools/programming/qb/info/gorilla.basSv: Spelet Kanon/Gorillan
Sv: Spelet Kanon/Gorillan
Koda ihop´et själv, kanske...? :-)
Bara ett tips, liksom...
ChristerGbgSv: Spelet Kanon/Gorillan
Vad smart du är Christer ;-)
Det enda jag har problem med är att jag vet inte hur tusan man ska göra med när man skjuter iväg och hastighet, grader och motstånd.
Var ett bra tag sen jag jobbade med VB för den delen åxåSv: Spelet Kanon/Gorillan
Formler för hur objekten rör sig?
/Niklas Jansson