Jag funderar på att utbilda inom visual basic (nybörjare) och undrar vad för utbildningar som räknas som bra? kan man gå kvällskurser eller 3 dgrs kurser, räknas detta som utbildning eller ska man gå längre utbildningar och finns det något tips på kurser? Om du ska lära dig ett programerings språk så måste man träna och köra fast,,, vist kan man gå en kurs men ta då hellre en längre på en dag i veckan, än tre dagar och sedan ska du klara dig själv. Tack för svaret! Tittar man på större företag som Sandvik och Ericsson så har din utbildning stor betydelse för din lön. Har man gått högskola får man högre lön än om man inte gjort det osv. Det här beror på att man ännu inte gått ända fram till individuell lönesättning på samma vis som dator-/internetkonsulterna.Utbilda sig
Sv: Utbilda sig
Det som ger mest är tiden du siter hemma och arbetar med språket så skaffa en nybörjar bok eller så finns det kurser på internet (kommer ej ihåg adresserna).....
Lycka till
MiaSv: Utbilda sig
Jag har boken Lättpocket om vb6, och jag har vb6 Enterprise Edition att leka med hemma. Så det är väl bara att fortsätta traggla, men när är man såpass duktig att man kan börja titta sig om efter ett jobb inom detta, möjligen så kanske man känner det själv när det är dax.
Men hur resonerar en arbetsgivare som söker folk? och vad är det för löner som gäller när man är helt "grön" men känner att man kan en hel del?
/PederSv: Utbilda sig
Tidigare nämnda företag och liknande tillsammans med statligt ägda bolag har också generellt lägre lön. Istället brukar de kunna erbjuda anställningstrygghet osv. (undantaget Ericsson :)
Det viktiga är alltså att du har en utbildning i ryggen som "bevisar" dina påstådda kunskaper. Utifrån den tillsammans med ev. erfarenhet och typen/storleken av ditt företag kan sedan din lön bestämmas.