Hej www.cramsession.com Jag fick "godkänt" på skilldrillen på den sidan du rekomenderade, men det var ju väldigt mycket frågor där om vba och vb script. Kommer det sådana frågor på certet med? När jag skrev (Augusti 2000) hade de precis ändrat provet. Långa frågor med mycket irrelevant information. De tips jag kan ge är att du inte ska stirra dig blind på all info som ges i frågorna, mycket saknar helt betydelse, samt att du ska titta lite extra på plugga Visual Source Safe och Package & Deployment Wizard. Tack för tispen! Jag försökte på certet igår och klarade det med härliga 885 poäng!tips inför certifiering, tack!
Jag skall snart försöka certa mig (70-176) och behöver lite tips på sajter, litteratur mm som kan vara bra att förberda sig med. Än så länge har jag kört efter boken: MCSD Visual Basic 6 Examen #70-176 av Jonas Fagerberg från Pagina. Jag har också gått MS kursen 1013 och pluggar lite i den pärmen, men det var ett tag sen jag gick kursen...
Som sagt, det hade varit super med lite tips inför certifieringen!
Tack på förhand!Sv: tips inför certifiering
titta en hel massa på pakag and deployment wizard, kommer en del tricky frågor runt det .. generellt kan man säga också att tekniker som Microsoft vill premiera är överrepresenterade på certen, som tex dhtml applikationer vilka var jätte koola när certet släpptes ... Sv: tips inför certifiering
Är det förresten någon som certat sig som kommer ihåg ifall det är med frågor av typen
-i vilken meny...?
-vilket är kortkomandot till...?
tack på förhand!Sv: tips inför certifiering
Sv: tips inför certifiering
/Peter