Hej Det beror på vad du vill jobba med... Har du testat de olika läkemedelsbolagen. Ett avjobb, göra sig mer attraktiv marknaden
Jag undrar om det finns någon som har några tips om hur man skall hitta jobb eller hur man skall göra sig mer attraktiv på jobbmarknaden.
Blev nu i somras klar med min utbildning vid Lunds universitet som systemvetare. Har nu under hösten skickat ut mitt CV till en mängd företag och sedan följt upp detta med telefonsamtal, där jag kontrollerat om det finns möjlighet till jobb eller praktiktjänst. Men hittills så har jag inte fått något napp. Bor just nu i Skåne och därför mest kontaktat företag här nere, men har nu börjat söka lite varsomhelst för att få ett jobb. På fritiden så försöker jag lära mig mer om c# och .Net, eftersom detta är något som jag väldigt gärna vill jobba med. Har kikat lite på olika certifikat från Microsoft, men jag vet inte om de ger så mycket, men jag kommer nog att läsa in 70-316 så jag har det innan jul. Håller samtidigt på med lite egna projekt till ett par företag, dels för att ha något roligt att göra och dels för att kunna visa upp då man söker jobb.
Men vad kan man mer göra för att göra sig mer attraktiv på arbetsmarknaden?
Har funderat på att starta eget men efter att ha pejla marknaden så har jag blivit mer och mer tveksam till detta.
Alla tips är välkomna.. Sv: jobb, göra sig mer attraktiv marknaden
få ställen där det inte är så ont om pengar. Där finns det möjlighet till både utveckling,
validering, QA m.m. Brukar kunna vara väldigt intressanta och kvalitetsinriktade
uppdrag på ett helt annat sätt än i andra branscher.
Skulle i så fall rekommendera att du läser på lite om GAMP 4.0, GMP (GxP),
21CFRpart11. Riskanalys/risk management är det hetaste just nu inom den branchen
så om du hittar en sån kurs är det nog inte fel det heller.
lite sidor att börja på:
www.picscheme.org
www.fda.gov
www.ispe.org
www.nist.com
/Emma