När man ska sätta upp vanliga regler och lagar som gäller. Jag har själv författat vissa regler såsom policy men även tittat på andra företag med liknande innehåll på hemsidan för att täcka upp de områden som berör pellesoft. Tackar. För jag behöver upphovsrätt och hets mot folkgrupp det är dom som är grunden till trivsel regler på sidan jag bygger upp ljust nu. Ett tips är att kika på lunarstorms avtal för att bli medlem, vill minnas att det är riktigt välskrivet med hänvisningar till berörda lagar osv...Policy & Copyright allmäna relger. m.m
t.ex Upphovs rätt och vad som gäller.
Kan man ta det från olika sidor för att få det bra?
jag har försökt söka efter upphovs rätt men jag hittar inte det.
Men nu undrar jag om man kan skriva av andra sidor t.ex pellesoft.se och andra deras regler om upphovs rätt. Eller hur har dom kommit fram till dom regler och lagar så?
har dom fått det från lagboken?
när dom skriver
1998 enligt lag.
paragraf §1 Om upphovs rätt.
såna paragrafer vad hittar man dom så man kan skriva in det i sin policy och regler? Kan man kopiera sånt från sidor för att det ska stämma då man inte kan dom orda grant och även när man inte hittar någon sida? med dom lagarna ner skrivna?Sv: Policy & Copyright allmäna relger. m.m
Du får nog göra en blandning där men det viktigaste är att det och de områden som din hemsida berör är upptäckta.Sv: Policy & Copyright allmäna relger. m.m
Sv: Policy & Copyright allmäna relger. m.m