Här i tabellen kan du se hur stor månadspeng barn har i genomsnitt i Sverige (Institutet för privatekonomi) Jag är 15 och får inte 500 kr i månaden... Det måsta bli nya förhandlingar med pappa.... Jag är 24 och ska man räkna månadspeng så känns den helt ok... Grattis på födelsedagen PoPsork! Det spelar nog ingen roll vad man får i veckopeng eller lön.. jag tycker ändå att pengarna alltid tar slut innan nästa "bidrag" ramlar in på lönekontot... Vem har porche??? Jag blir glad när jag får hem min nya cykel så jag kan Porsche? När jag var 15 hade jag snitt. Ska fylla 17 nu och ligger under snittet :( <b>När jag var 15 hade jag snitt. Ska fylla 17 nu och ligger under snittet :( Under 2004 fick jag 66 kr om dagen (fast utbetalt i klump varje månad) av snälle farbror Håkan Syrén. Han ville inte fortsätta med det så jag får fråga CSN istället. Tänk på att en del barn får mer pengar för att sköta sina egna klädköp. Det drar nog upp genomsnittet en hel del.Vad har du i veckopeng?
Ålder Månadspeng
7 75 kr
8 95 kr
9 100 kr
10 115 kr
11 120 kr
12 195 kr
13 340 kr
14 415 kr
15 500 kr
16 685 kr
17 800 kr
18 880 kr
19 905 kr
Visste du att:
- Barn har ofta veckopeng fram till tioårsåldern, sedan blir det som regel månadspeng.
- Enligt statistiken får pojkar upp till 11 år högre veckopeng
än flickor, sedan blir rollerna omvända.
- Fram till ungefär 10 års ålder använder barnen pengarna till godis och sparar resten. Sedan börjar de handla mer.
(Föreningssparbanken, Institutet för privatekonomi)
Från artikel ur: http://www.svd.se/Sv: Vad har du i veckopeng?
Tackar för det :-)Sv: Vad har du i veckopeng?
*smile*, veckopengen är inte så pjåkig den heller. Fast det förståss - det
är ju lite mer utgifter att bo ensam än hos mamma och pappa...
/EmmaSv: Vad har du i veckopeng?
Själv får jag månadspeng, 1137+950 = 2187 kr/månad
1137 = bidrag och 950 = barnbidrag :)Sv: Vad har du i veckopeng?
Måste vara något mystiskt med det där.. !??! :-)
// Qez - en datakonsult UTAN Porsche.Sv: Vad har du i veckopeng?
cykla till jobbet...
/Emma - datakonsult utan körkort... ;) Sv: Vad har du i veckopeng?
Jösses, jag har ingen flojdig bil, har ingen bil alls.
A-Kassan kör med 14 dagars peng, på både gott och ont.
Fast det är alltid fär mycket månad kvar i slutet av pengarna.
Anna-Karin, arbetslös programmerare.Sv: Vad har du i veckopeng?
Och andra sidan så är det den kända pengasumman jag får av mamma och pappa, den okända som går ut på att "kan jag få lite pengar" är kanske över medel. Så frågan är om jag ska klaga eller inte. Sv:Vad har du i veckopeng?
Och andra sidan så är det den kända pengasumman jag får av mamma och pappa, den okända som går ut på att "kan jag få lite pengar" är kanske över medel. Så frågan är om jag ska klaga eller inte. </b>
Tänk på att lägga på en 10-15%, man måste ju ha med i beräkningen att priserna stigit.. ;)Sv: Vad har du i veckopeng?
Sv: Vad har du i veckopeng?
Och vem betalar mobiltelefonräkningen?