Hej, 7000 är inte mycket pengar för en webshop om du skall skapa den från grunden. Hej.Licens till webshop
Jag ska göra en webshop åt ett företag för ca 7000 kr, och jag undrar nu vad för licens på webshopen de bör få. Jag vill ju t.ex. inte att de ska kunna sälja vidare min webshop, eller ge ut den till sina kompisar, men samtidigt vill jag att de ska kunna öppna ytterligare en webshop om de bestämmer sig för att börja sälja skor också.
Vad är brukligt att företag får för license då de köper en webshop? Vad är rimligt?
Mvh.
Jonatan HeymanSv: Licens till webshop
Det är rätt mycket jobb med en webshop. Speciellt den tråkiga biten (administrationen) om det nu inte finns ett befintligt system i bakgrunden som skötter den biten.
- MSv: Licens till webshop
Jag vet att 7000 är ganska lite för en webshop, men jag gör det eftersom jag tycker det är ganska kul samtidigt. Jag har byggt stora PHP-applikationer förr så jag har ganska bra uppfattning om hur mycket arbete som krävs. Jag tror inte jag skulle få jobbet om jag tog ut så mycket mer än 7000 och jag tar hellre jobbet för 7000 än struntar i det helt.
> Läs några olika licenser och skriv en egen.
Har du tips på någon licens som skulle kunna likna den jag vill ha?
Mvh.
Jonatan Heyman