Jag har fått i uppdrag att ta fram en logga till ett företag, en ny erfarenhet för mej. Loggan kommer användas på webben, men även i tidningar, på skylt i butiken osv. Jag är beredd att svara ja på alla frågor. Hur du tillverkar din logotype är helt upp till dig. Däremot får inte loggan vara för lik någon annan men det kommer du märka på PRV när du skall regga den. Tack för svaret. Måste man registrera loggan eller är det bara för "min egen" skull? Du måste givetvis inte regga loggan. Det är ifall du skall göra ett registrerat varumärke. Då måste du skicka in loggan till PRV, säga vilka färger det är i CMYK och berätta om storlek och lite sådant om jag inte minns fel.Copyright-regler för fonter?
Vilka fonter får jag använda? Får jag fritt använda de fonter som ingår i microsofts programvaror exempelvis, även om det är komersiellt? Om jag laddar hem en "free font" från nätet, får jag använda den hur jag vill i ett sånt här sammanhang? Om jag köper en font online, får jag använda den fritt sen?Tacksam för svar!Sv: Copyright-regler för fonter?
Sv: Copyright-regler för fonter?
Sv: Copyright-regler för fonter?