Har haft diskussioner med en redaktören här som menar att jag inte ska sitta på sådana här ställen eftersom det tar upp arbetstid. Jag har då försökt att förklara att detta är något av de viktigaste ställen man har som en utvecklare. Dåligt av din redaktör att inte förstå att Ge och Ta är en del i en utvecklares jobb. Jo, det är det jag vill ha fram, men som sagt, de minutrarna man sitter här tycker jag känns viktiga, det vra just den typ av medhåll ljag ville ha ;-) En utvecklares uppgift är inte bara att utveckla, utan åxo att utvecklas. Ett av de bästa sätten att utvecklas är att delta i diskussioner där man ställer och svarar på frågor. Detta är precis vad man gör i ett forum som detta, så stå på dig. Haha.. Jag tycker du ska tala om för din chef att ifall du inte har forum och andra resurser på nätet att tillgå så skulle vissa saker du gör ta avsevärt längre tid. Att det räddar otroligt mycket tid att lära sig saker och hitta lösningar på problem man stöter på. Personligen skulle jag gå bet på vissa saker ifall jag inte hade såna här forum att tillgå. Så visst tar det upp arbetstid, men arbetsuppgifterna går snabbare. Du kan hälsa att till och med Microsoft Sveriges personal får tillbringa tid på pellesoft för just att hjälpa andra , läsa och förstå behov och brister. Kan dom, kan du! Det verkar i alla fall som jag har stödet på min sida, alltid kul att få lite bekräftat att man inte är ensam i cybervärlden.Hur mycket arbetstid ska få läggas på ett forum?
Jag får då svaret att "Ok, ställ gärna en fråga, men måste du sitta och svara på en massa andra?"
Vad tycker ni, är det fel av mig att anse att om jag ska ställa frågor ska jag även tillföra svar, (om jag kan) och även kunna göra det på arbetstid.
Tilläggas bör även att jag inte har arbetstider utan jobbar hemsifrån och sitter framför datorn mest hela dagen...
Läste även i ett annat form här på Pellesoft om det här med samma frågor, hur ska man göra för att kringå sådant? Finns det några bra sätt... Och hur ska ett forum vara uppbyggt?Sv: Hur mycket arbetstid ska få läggas på ett forum?
Jag kan förstå att chefen säger ifrån om jobbet blir lidande, men jag tror att många med mig kan vittna om flertalet insparade arbetstimmar på ett besök här.
//Anna-KarinSv: Hur mycket arbetstid ska få läggas på ett forum?
Sv: Hur mycket arbetstid ska få läggas på ett forum?
//Fredde
ps: skrivklåda kanske inte passar in på arbetstid :-)Sv: Hur mycket arbetstid ska få läggas på ett forum?
<code>
ps: skrivklåda kanske inte passar in på arbetstid :-)
</code>Nä, det är sant iofs, tycker bara att detta kan nog vara en ganska viktig diskussion trots allt, jag har hört om fler som haft denna diskussioner med chefer osv.
Vet inte men jag tror att jag klassar min arbetstid som över idag :-)Sv: Hur mycket arbetstid ska få läggas på ett forum?
Sv: Hur mycket arbetstid ska få läggas på ett forum?
Jag säger som er andra, man lär sig oerhört mycket av att bara titta på vad andra frågar och svarar - vilket säkert 80% av alla medlemmar gör också, passiva deltagare. Men kunskapen växer för alla och en dag har dom massa ny kunskap utan att ens tänka på det.
Jag säger också, stå på dig. Be honom ringa mig annars så skall jag övertala honom ;-)Sv: Hur mycket arbetstid ska få läggas på ett forum?
De svar jag har fått stämmer ganska bra med det jag själv tycker.
Pelle!
Jag ska be henne ringa dig och ge dig chansen att övertala.
Jag har tidigare suttit på en massa andra forum, och kom sedan hit.
Vad jag upptäckte här var att folk var mer hjälpsamma, för att inte tala om mer professionella i sina svar.
Kul med ett forum med ett så stort utbud, risken är stor att man blir kvar ;-)