Hej, Pellesoft hade tradedoubler för några år sen. Det blev bra mycket mer pengar (700%) än bonusmedlemskapet i dag alla fall :-), så man kanske skulle börja med reklam igen.Synpunkter på affiliate program, Tradedoubler/Zanox
Jag driver hemsidan www.sportidol.se
via den har jag blivit erbjuden ett partnerprogram för ett företag som marknadsför sig mycket just nu, bla i tv.
I deras affiliate program kan man välja mellan Tradedoubler och Zanox. Jag har aldrig gjort detta förut, därför undrar jag om någon med erfarenhet kan ge lite råd om det är något att hoppa på, hur det funkar och om någon av de två är att föredra?
mvh
TomasSv: Synpunkter på affiliate program, Tradedoubler/Zanox
Skämt å sido, tradedoubler bygger idag knappt på klick utan i stället leads. Det betyder att först då besökaren gör nåt, reggar sig eller gör ett köp så får du procent på det, inte annars. >Vissa har kanske 10 öre eller max 1 krona per besök men tror de flesta slutat med det nu.
Så jag kan bara tala för tradedoubler. Det fungerar kanon, dock gäller det ju att deras kunder har intressanta produkter för att det skall bli några pengar för dig.
Lycka till i valet av affliate.