Hejsan, jag är en högskolestudent som känner för att få lite mer erfarenhet inom programmering/software engineering. Hej, Jag har samma problem, men är antagligen 10 år äldre... Jag hade heller ingen arbetslivserfarenhet, eller hade jobbat med programmering och byggt sajter när jag sökte mitt första jobb som konsult. Jag har inte ens ett fullt gymnasiebetyg!. Däremot kunde jag visa upp pellesoft som ett resultat på de kunskaper jag lärde mig på kvällar och helger, och det är faktiskt en cv det också. Du kan ju ha det i åtanke. Sen att det råkade bli som nu, 6 års arbete hade jag väl kanske inte räknat med. Tack för svaren jag har fått.. ska bara komma på nått häftigt att göra för att visa upp mina kunskaper, fast man får itne så mycket tid över efter man har pluggat hela dagen bara. Sajten är byggd under över 6 års tid så det har inte precis gått över en natt. Men när jag använde den och visade upp den var kanske efter 2 år.. Designa, dokumentera och implementera något otriviat, men genomförbart. Typ ett tidsredovisningssystem, buggrapporteringssystem eller så och lägg det på sourceforge. Det spelar ingen större roll om det är något som det finns 100 varianter av. Det är ju dig själv du vill marknadsföra. Jag håller med de andra fullständigt. <b>(Pelle hittade mig där och inventerade mig hit.)</b> Swenglish Antar att du egentligen avsåg att använda ordet "inviterade" (eng. "invite").Känner att jag vill ha lite erfarenhet.
Fast problemet är ju, var ska jag få den erfarenheten ifrån? =).. Det finns ju inga jobb eftersom det redan krävs att man redan har redan en massa erfarenhet. Antar att när de säger erfarenhet så tänker de inte på "hobbyprogrammerare".
Någon som har tips på var man kanske skulle kunna få praktikplats eller sommarjobb inom datavetenskap området?
mvh Joakim.Sv: Känner att jag vill ha lite erfarenhet.
Ta en titt på http://www.academicwork.se/ som hyr ut studenter till företag.Sv: Känner att jag vill ha lite erfarenhet.