Jag har 2 datorer som står i samma rum så dom har samma miljö. Var mäter du temperaturen? Ifall du mäter processorns temperatur på den ena och chassits temperatur på den andra så går de ju naturligtvis inte att jämföra. På den nyare datorn så är enda skillnaden är Hz antalet på prosessorn. Samma typ av chassie luften kanske cirkulerar sämre i det nya). På vilket sätt är fläktarna bättre? I den nya så har jag en bättre fläkt som kan kyla bättre. Hur varma blir hårddiskarna? Jag vet att en av mina hårddiskar blir extremt varm och har du tex 3 sånna så kan jag tänka mig att temperaturen blir allmänt mycket högre i den burken än den andra. Och det i sin tur leder till högre temperatur på processorn. Har löst det... fixade 1 fläkt till som fläktar in mot burken på ett annat ställe än dom 2 som spottar ut varmluften.Datorns Hälsa?
En av dom är ny och andra gammal.
Den nya har 2 extra fläktar men lyckas ändå bli dubbelt så varm som den gamla.
Den nya använder sig av endast 3 hårddiskar och ingen CD-läsare.
Den gamla använder sig av en hårddisk och inga extra fläktar.
Den nya har mycket bättre lyft hål som den kan putta ut gammal luft eller ta in ny luft.
Varför är den nya uppe i 60 till 80 grader celcius medans den gamla är på stabila 32 grader?Sv: Datorns Hälsa?
Vad är det för processorer? Olika märken och typer är byggda för olika temperaturer.Sv:Datorns Hälsa?
ena är en 2400+ och andra 2000+.
Sedan så har den nyare (2400+) bättre fläktar osv.
Även på prosessorn.Sv: Datorns Hälsa?
Sv:Datorns Hälsa?
Sedan så har jag 2 chassie fläktar i den nya.
den nya har bättre chassie.Sv: Datorns Hälsa?
ThomasSv:Datorns Hälsa?