Var ligger framtiden inom programmering? Hej, Skulle inte någon då kunna förklara vad .NET programmering går ut på? Hej, Det låter bra.. har läst programmering A & B ska läsa C nu... Man har ju fått in tänket... det gäller bara lära sig koden eller strukturen på kodningen...(det är ju rätt lika för många språk).. Tack...Framtid?
Jag läste här på pellesoft att det ligger inom .NET !
Är detta sant??
Hur som helst. Skulle vara tacksam om någon var lite "synsk", eller har en bra koll på marknaden. Vill gärna lära mig så många programmerings språk som möjligt. Men det
måste finnas en marknad för det också. Om man ska kunna livnära sig. Men det
vore kul om någon har någon uppfattning om framtiden.
// Eric JohanssonSv: Framtid?
Stod på IDG förut att ".net konsult" är framtidens jobb, låg på en 5:e plats tror jag av alla jobb.
Satsa på .net, morgon dagens teknik.
/mSv:Framtid?
Är det nätverk applikations programmering??
(Man får väl gå och köpa en .NET bok!)
Tackar Mikael!Sv: Framtid?
Det är inte valet av språk eller plattform som är det viktigaste för en programmerare, utan det är att lära sig vad programmering är, att lära sig att analysera och strukturera. Inom programmeringen finns många olika modeller som är viktiga och som är gränsöverskridande.
De flesta programmerare kan utan större problem byta platform och språk, eftersom grunderna är desamma i de flesta miljöer, det är oftast bara ett val av syntax och funktionsbibliotek.
Sedan så finns det inte ETT språk eller EN plattform som är allmängiltig, utan det hela beror helt på vad du vill göra.
Skall du jobba som programmerare på NASA och fixa till kodsnuttar till deras rymdraketer så kan du glömma .Net.
Skall du jobba mot Mac datorer? Eller kanske funderar du på handdatorer eller telefoner som är antingen palm baserade eller symbian baserade?
Vill du koda drivrutiner? Eller anna hårdvarunära applikationer?
Kanske fokusera kring matematiska modeller för forskning inom fysik?
Det finns många olika språk, plattformar osv som används med olika syften och som är optimerade på olika sätt.
Så mitt råd är läsa datateknik eller till systemvetare på högskolan för att få en bredbas för att kunna fatta rätt beslut för dig.
Lycka till!
// JohanSv:Framtid?