Vad ligger genomsnittslönen för en systemutvecklare samt en projektledare? Jag skulle gärna vilja få reda på mer vad en projektledare har. Ange gärna källor. Ta en titt på: Det är från den adressen som jag fått CSjobb-siffrorna. Dessa siffror är dock inte så pålitliga. För man kan i princip lägga in vilken lön som helst samt hur många gånger som helst. Du har ingen annan källa? Tyvärr inte som jag sett.. Ring nått lämpligt fack och fråga? Kolla med Jusek - de har de flesta fackanslutna inom branchen. Jag kollade hos Jusek men de verkar klumpa ihop både systemutvecklare och projektledare i sin statistik :( Det verkar inte finnas någon bra lönestatistik på vad en projektledare tjänar... Har man möjlighet att logga in så har de en fin PDF hos Jusek där de separerar de olika yrkena. Ex så har de för systemutv i den privata sektornGenomsnittslön för en systemutvecklare samt projektledare?
Detta har jag hittills kommit fram till:
Enligt SIF 2004
Systemutvecklare mellan 25-29 år
Medianlön - 27310 kr
Enligt CSjobb:
Projektledare inom systemutveckling:
Medianlön - 32 000 kr
Systemutvecklare inom systemutveckling:
Medianlön - 27 000 krSv: Genomsnittslön för en systemutvecklare samt projektledare?
http://csjobb.idg.se/Lonebarometern.nsf/LonebarometernIntro?OpenForm&nav=4&id=6Sv:Genomsnittslön för en systemutvecklare samt projektledare?
Sv: Genomsnittslön för en systemutvecklare samt projektledare?
Sv:Genomsnittslön för en systemutvecklare samt projektledare?
Sv: Genomsnittslön för en systemutvecklare samt projektledare?
Sv:Genomsnittslön för en systemutvecklare samt projektledare?
Totalt 1751 31568 30549
Vilket betyder, 1751 antal observationer, 31 568 i medelvärde och 30 549 i medianvärde
För folk med examensår 2000 så är det
166 28081 27500
Projledning ligger på
Totalt 872 36224 35000